הקרמלין הודיע היום (שני) כי הוא דורש התנצלות מרשת החדשות האמריקאית פוקס ניוז, על מה שהוא טוען כהערות "לא מקובלות" שנאמרו בתחנה על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ראיון עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מנחה הרשת ביל או'ריילי תיאר את פוטין כ"רוצח" כאשר הוא ניסה ללחוץ על טראמפ להסביר מדוע הוא מכבד את עמיתו הרוסי. 

"אנו מחשיבים מילים כאלו מחברת פוקס ניוז כלא מקובלים וכפוגעים, ואם לדבר בכנות אנו מעדיפים לקבל התנצלות מחברת חדשות כה מכובדת", אמר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב במסיבת עיתונאים שערך. 

בראיון אתמול התייחס טראמפ ליחסי ארה"ב ורוסיה. כאשר נשאל ע"י ביל אוריילי האם הוא מכבד את פוטין, ענה טראמפ בבהירות, "כן. הוא המנהיג של המדינה שלו, אני אומר שכדאי להסתדר עם רוסיה מאשר לא להסתדר איתה. ואם רוסיה עוזרת לנו במלחמה נגד דאעש, שזו מלחמה אדירה, והטרור האסלאמי בכל העולם, זה דבר טוב. האם אסתדר איתו? אין לי מושג".


"אבל הוא רוצח", אמר אוריילי". "יש הרבה רוצחים", השיב טראמפ והוסיף: "אתה חושב שהמדינה שלנו כזו תמימה?".

בסוף חודש ינואר שוחחו שני המנהיגים לראשונה מאז כניסת טראמפ לתפקידו. במהלך שיחתם, כך נמסר אז מהקרמלין, השניים החליטו לאחד כוחות נגד הטרור העולמי והביעו את רצונם לשקם את היחסים בין המדינות. 

טראמפ עצמו נחשב מקורב למקבילו הרוסי. במהלך תקופת הקמפיין של טראמפ אף נטען כי פוטין והאקרים במדינתו מסייעים לו להיבחר. בפורום טלוויזיוני משותף שהתקיים בחודש ספטמבר כחלק ממסע הבחירות, אמר טראמפ, אז המועמד הרפובליקני לנשיאות, כי פוטין הוא מנהיג טוב יותר בהשוואה לנשיא  ברק אובמה. איל ההון הרעיף שבחים על הנשיא הרוסי והבהיר כי ברית בין המדינות תסייע להביס את ארגון הטרור דאעש. "אם הוא אומר דברים טובים עלי, אני אגיד דברים טובים עליו", אמר.