33 שבועות לפני הבחירות בגרמניה, עיתון ה"בילד" ערך משאל באמצעות מכון INSA שתוצאותיו הפתיעו בגדול. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, ה-SPD בראשות מרטין שולץ מובילה בבחירות לראשונה עם 31 אחוז לעומת 30 של הקנצלרית אנגלה מרקל ומפלגתה הנוצרית דמוקרטית. מפלגתו של שולץ עלתה בארבעה אחוזים ושל מרקל ירדה בשלושה אחוזים. לפי הסקר, הסוציאל-דמוקרטים העלו את כוחם בתוך שבועיים בעשרה אחוזים והם מובילים לראשונה במירוץ לבחירות. 
מפגלת הימין השמרני, ה-AFD זוכה ל-12 אחוזים, מפלגת השמאל ל-10 אחוז, הירוקים ל-7, מפלגת החופש הדמוקרטית FDP ל-6 אחוז. שאר המפלגות ביחד מקבלות 4 אחוז. הקואליציה של הסוציאל-דמוקרטים, האיחוד הנוצרי-דמוקרטי ביחד מחזיקה 61 אחוז, אבל במקרה כזה הקנצלרית תרד מהשלטון בגלל שלא תעמוד בראש המפלגה הגדולה. 
ב"בילד" ציינו שזה מהפך דרמטי וכי מדובר בפעם הראשונה ששולץ מועמד להחליף את מרקל בצורה רצינית. אומנם הפער לא גבוה, אבל המגמה היא נגד מרקל, שנחשבה עד כרה לאשת הברזל של גרמניה. אופציות אחרות בהן מפלגתה של מרקל תחבור למפלגות אחרות משיגות רק 48 או 44 אחוז, וגם במקרים הללו אין למרקל אפשרות במקרה זה להישאר הקנצלרית. 

יו"ר המכון של INSA שהוא מכון לפוליטיקה שעורך סקרים, הרמן בינקרט, אמר ל"בילד" כי "מרטין שולץ בן ה-61 הוא אנגלה מרקל עם זקן. הוא בעצם המנהיג האורגינלי. יש הרגשה שהמצב השתנה במדינה לטובת שולץ". שולץ היה נשיא הפרלמנט האירופי בשנים 2012 עד 2017. כרגע יש הרגשה שהכל פתוח במירוץ לבחירות". 
המכון דגם 2042 אזרחים בלבד בגרמניה בתאריכים 3-6 בפברואר לגבי המפלגה המועדפת עליהם. גם במשאל נוסף שהתפרסם ב"בילד אם זונטג" התברר שהמפלגה של שולץ נמצאת בקו עלייה והיא עלתה ל-29 אחוז. גם בסקרים שפורסמו בכלי בתקשורת אחרים ישנה עלייה למפלגה של שולץ. המגמה אצל כולם זהה.