החשש הסיני מפני ניסיון של סוכנויות ביון מערביות לנצל את פתיחותה של המדינה הקומוניסטית לעולם הוביל את הרשויות בבייג'ינג להציע לתושבי הבירה פרסים כספיים בתמורה למסירת מידע על מרגלים זרים. בהודעה שפורסמה ביומון המפלגה "בייג'ינג דיילי" שלשום, ציינו הרשויות כי יש צורך בהתגייסות עממית כוללת כדי לפעול נגד "ארגוני ביון זרים וכוחות עוינים אחרים שינצלו את ההזדמנות כדי לחבל במדינה שלנו באמצעות חדירה פוליטית, פילוג וחתרנות, גניבת סודות וקנוניה".



על כן נקראו 22 מיליון תושבי הבירה הסינית לסייע במאמצים לאיתורם של מרגלים זרים בתמורה לפרסים כספיים בשווי של עשרת אלפים יואן עד חצי מיליון יואן (1,500 עד 73 אלף דולר). "אם אזרח מספק רמז על מרגל, מינהל הביטחון הלאומי של בייג'ינג יבחן את הרמז ובהתאם להשפעה של ההערכה, הפרס המקסימלי יגיע לחצי מיליון יואן", נאמר בהודעה. "בתוך 90 יום מקבלת ההודעה על הפרס, יוכל כל מי שמסר מידע לאסוף את הפרס בהצגת תעודת זהות. אם המודיע אינו מעוניין להיחשף בפני הרשויות, הוא יכול להעביר לאחרים את הסמכות לקבלת הכסף תוך מתן אישור לגבי זהותו של הלקוח".




"ביטחון האזרחים בסכנה"



בנוסף, במפלגה הקומוניסטית הבהירו כי "מאחר שמדובר ברמזים שקשורים לריגול, ביטחון האזרחים וקרוביהם נמצא בסכנה ולכן מנגנוני הביטחון הלאומי יכולים להגן עליהם". "בלי הסכמתם של מוסרי המידע, בשום שלב לא נחשוף את המידע הרלוונטי על זהותם", ציינו במינהל הביטחון הלאומי והזהירו כי מי שימסור מידע שיתברר כמוטעה בכוונה תחילה צפוי לעונשים חמורים.



זו לא הפעם הראשונה שבה הרשויות בסין משתמשות בפרסים כספיים כדי לעודד מסירת מידע על מרגלים או על מי שמנסים לחתור נגד השלטון. בינואר האחרון קיבלו דייגים במחוז ג'יאנגסו פרסים על גילוי של חפץ חשוד שנועד לשמש לאיסוף מידע עבור מדינות זרות ובשנת 2015 הקימו הרשויות בג'ילין קו חם לדיווח על חשד לריגול. בשנה שעברה גם הופצו ברחבי בייג'ינג פוסטרים שבהם נקראו הנשים להיזהר מ"חברים זרים מוכשרים, נאים ורומנטיים שמנסים לגנוב סודות מדינה".