המדינה האסלאמית חווה מכה נוספת: יחידות "הגיוס העממי", קואליציה של מיליציות שיעיות בעיראק (PMU) פגעו קשות בארגון המדינה האסלאמית (דאעש) לאחר שהכוחות שחררו מוקדים נוספים בגבול סוריה. ההתקדמות התאפשרה הודות למומחי הלוחמה המדברית שפעלו באזור מערב מחוז נינוה, כך דווח היום (שישי) באתר אל מסדר.



בתקיפה שכוונה לאזור אל בעאג', הכוחות העיראקיים הצליחו להשיב את שליטתם בכפר אל חיברה אתמול בבוקר. לאחר מכן השיגו הכוחות יתרון גם באזור המגורים הסמוך לאל סאקא'אר



בתוך כך ההנהגה של יחידות "הגיוס העממי" הודיעה כי תפתח במבצע לאבטחת הגבול בסוריה. אם התכנית אכן תצלח, הדבר יפגע בצורה משמעותית ביכולותיה ובלוגיסטיקה של ארגון דאעש. מפקד "הגיוס העממי" אבו-מהדי אל-מוהנדס הוסיף כי כוחותיו יעבירו את השליטה באזורי הגבול בעיראק ובסוריה, ברגע שזו תושג.



עריפת ראש לעין המצלמה



בחודש שעבר ארגון המדינה האסלאמית פרסם סרטון שבו נראים פעילי הארגון כשהם עורפים את ראשו של קצין מודיעין רוסי שנחטף בסוריה. בסרטון, שאורכו כ-12 דקות נשמעים דברים בשפה הרוסית ומתועדת הוצאתו להורג של קצין המודיעין הרוסי, ייבגני פטרנקו, כשהוא לבוש בחולצה שחורה, כורע ברך על רקע נוף מדברי ומשמאלו דגל של ארגון דאעש.



בסרטון אומר אחד מפעילי ארגון הטרור הקיצוני כי "הטיפש הזה מאמין בהבטחות של ארצו, שהיא אינה מוותרת עליו עם נפילתו בשבי", ומיד לאחר מכן פעיל אחר עם זקן עורף את ראשו של הקצין. הסרטון המדובר שוחרר ב"יום הניצחון באירופה", אותו רוסיה מציינת כיום חג את שבו גברו כוחות הצבא הרוסי על גרמניה הנאצית בתום מלחמת העולם השנייה בשנת 1945. ממשרד ההגנה הרוסי נמסר כי לא מדובר בחייל מצבא רוסיה.



סרטון ההוצאה להורג של הקצין הרוסי. צילום מסך
סרטון ההוצאה להורג של הקצין הרוסי. צילום מסך