בפיגוע הטרור הקטלני שהתרחש אמש על גשר לונדון המפורסם שבבריטניה נהרגו שישה ונפגעו כ-30 בני אדם ששהו במקום. על גל הטרור העולמי סיפרה הבוקר (ראשון) ב-103FM ד"ר ענת הוכברג מרום, מומחית וחוקרת טרור עולמי: "שוב דאעש ושוב זה קורה בהתראה קצרה ולכן זה לא מפתיע. אני לא אשת בשורות אבל הקריאה לפיגועי טרור בצום הרמדאן ידועה ומוכרת".



 



לדבריה, "התוצאה של הפיגוע מראה על פרדוקס גדול כי בשטח אנחנו מגלים שדאעש מתכווצים, מאבדים הרבה מאד כוחות, חיילים ומנהיגים נהרגים, אובדן של כספים ועוד. מנגד, ההשפעה של דאעש על העולם הולכת וגדלה, הולכת ומתחזקת. לאיום הטרור ישנו השפעה העולמית והיא כולה של דאעש, זוהי האידיאולוגיה הג'יהאדיסטית שקוראת לפגע בכל מקום שרק אפשר, בכל מצב".
 
עוד סיפרה המומחית: "החזון הגלובאלי של דאעש הוא לאסלם את העולם, לקעקע ולשבש את הסדר בעולם ולגרום לשינוי ומהפיכה עולמית שתוביל את האסלאם לשליטה על העולם המוסלמי וגם על העולם המערבי. זהו פיגוע שלישי במהלך עשרת השבועות האחרונים. זהו פיגוע שני בתוך פחות משבועיים. ביום חמישי הקרוב יתקיימו בחירות בבריטניה. עיתוי הפיגוע הוא לא סתם אלא על רקע הפיגוע בצרפת שגם כן השפיע על תוצאות הבחירות במדינה. המטרה של דאעש היא לשבש את סדר היום הציבורי".

"עלינו לתת כוח למערכת הביטחון". שוטרים בריטים פרוסים בלונדון, צילום: רויטרס
"עלינו לתת כוח למערכת הביטחון". שוטרים בריטים פרוסים בלונדון, צילום: רויטרס
 
על חוסן האונים של העולם המערבי מול הטרור העולמי השיבה החוקרת: "המלחמה האמיתית היא על התודעה העולמית. יש קשר בין הטרור הפלסטיני לטרור העולמי אך הוא מורכב ורחוק מאד. הטרור שנעשה בלונדון אינו קשור לטרור הפלסטיני בישראל. העולם מתמודד עם בעיה עולמית מסובכת מאד שליבתו הוא מאבק תודעתי". 
 
לדברי הוכברג, "אין פתרון מגירה, זו התמודדות יום יומית כשהתכנים מועברים בסייבר ללא יכולת פיקוח. כשמאבק הוא תודעתי עלינו לשכלל את החשיבה וזה מצריך מאיתנו נקודת מבט יותר רחבה. מה שקורה היום בבריטניה מצריך התארגנות מחודשת, מדיניות נוקשה יותר, כלים יותר חדשניים להתמודדות".
 
 
עריכה: איתמר זיגלמן