קוצר ראייה, טיפשות ואנוכיות, אלו הסיבות שהביאו את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפרוש מהסכם האקלים. את זה לא קבעו המנהיגים האירופאים שדחקו בטראמפ להשאיר את ארה"ב בהסכם, או מדינות הפסיפיק שדורשות לפעול בזמן שהים מאיים להטביע אותם. אלו המילים של קוריאה הצפונית. המשטר בפיונגיאנג פרסם הצהרה דרך סוכנות הידיעות הרשמית (והיחידה מן הסתם) במדינה, שתוקפת את צעדו של טראמפ, שמגיע "על חשבון כל כדור הארץ". 

"למעשה האנוכי של ארה"ב יש לא רק השלכות חמורות על המאמצים הבינלאומיים להגן על הסביבה, אלא מהווה סכנה חמורה גם בתחומים אחרים", נכתב בהצהרה. 
בהצהרה, הדיקטטורה האכזרית תוקפת את טראמפ על מדיניות "אמריקה תחילה" שלו, ומכנה את הפרישה "האגואיזם והשפל המוסרי הגדולים ביותר, שכולה דאגה רק לרווחה של ארה"ב". "זוהי החלטה טיפשית וקצרת רואי המתעלמת מהעובדה כי הגנה על הסביבה הגלובלית היא אינטרס אמריקאי". 

בעוד הבית הלבן סירב לומר אם טראמפ מאמין ששינוי האקלים הוא אמיתי, משטרו של קים ג'ונג-און מבהיר את עמדתו. "התחממות כדור הארץ היא אחד האתגרים הגדולים בפני האנושות היום". צפון קוריאה חתמה על הסכם האקלים ההיסטורי, וכך ארה"ב נשארה לצד ניקרגואה וסוריה כמדינות היחידות שלא חתמו על ההסכם.