המתיחות בחצי האי הקוריאני מגיעה לשיא. ארצות הברית ביצעה היום (ראשון) ניסוי מוצלח במערכת ההגנה נגד טילים - THAAD. המערכת הצליחה ליירט טיל ששוגר על ידי מטוס מעל האוקיינוס השקט. הניסוי היה אמור לדמות ירי של טיל אמיתי מפיונגיאנג. הניסוי מגיע לאחר שקוריאה הצפונית שיגרה ביום שישי טיל בליסטי בין-יבשתי בעל טווח של כ-10,500 ק"מ - מספיק כדי להגיע לערים המרכזיות בארצות הברית.

"הניסוי יאפשר לארצות הברית להישאר לפני האיום המתפתח", אמר מנהל הסוכנות להגנה מפני טילים, הגנרל סאם גריבס. ואילו דובר הפנטגון, ג'ף דיוויס, אמר כי "יש לנו ביטחון במערכת".
המערכת מיועדת ליירט טילים לטווח קצר, בינוני ובינוני- ארוך בשלב האחרון של מעופם. הוא משתמש מטכנולוגיית "פגע כדי להרוג", בה אנרגיה קינטית מהטיל המיירט הורסת את טיל המטרה. 



זאת לא היתה התגובה האמריקאית הראשונה להתגרות של קים ג'ונג און. הלילה טסו שני מפציצים אמריקאים מסוג B-1B מעל קוריאה, גם בתגובה ישירה לניסוי הצפון קוריאני.  

אחרי שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף את סין על יחסה המקל לקוריאה הצפונית, גם השגרירה האמריקאית באו"ם, ניקי היילי, הצטרפה לביקורת. "ארצות הברית סיימה לדבר על קוריאה הצפונית וסין מבינה שעליה לפעול", כתבה היילי בטוויטר. לדבריה, "על יפן וקוריאה הדרומית להגביר את הלחץ. זאת לא רק בעיה של ארצות הברית, זה יצריך פתרון בינלאומי".