על רקע החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לחוקק את חוק הסנקציות על רוסיה, בעקבות הגירוש הצפוי של 800 דיפלומטים אמריקאים משטחה, אמר הערב (רביעי) ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב כי "ההגבלות החדשות שמות קץ לתקווה לקיומם של קשרים טובים יותר עם טראמפ". המדינאי הרוסי טען גם כי ההחלטה של ארה"ב תוביל ל"מלחמת סחר בהיקף גדול".



"הסנקציות מראות שהצעד הזה בא בעקבות כך שממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נותר חסר אונים". אמר מדבדב. מלבד זאת, משרד החוץ הרוסי טען, על רקע הדברים, כי "הפעולות האמריקאיות לא יגרמו לרוסיה לסטות ממסלולה".



מהבית הלבן נמסר בתגובה להתבטאויות ולהתרחשויות האחרונות כי "החתימה על הסנקציות שולחת איתות חזק לפיו אנחנו לא מוכנים לסבול התערבות במערכות הבחירות אצלנו".


טראמפ. "החלטתו שמה קץ לתקווה ליחסים טובים יותר עמו". צילום: רויטרס
טראמפ. "החלטתו שמה קץ לתקווה ליחסים טובים יותר עמו". צילום: רויטרס


בתוך כך, גם איראן לא נותרה אדישה לסנקציות נוספות שיוטלו גם עליה. סגן שר החוץ האיראני, עבאס ארקצ'י, אמר הערב כי הסנקציות האמריקאיות "מפרות את הסכם הגרעין, מה שיביא לתגובה מידתית של איראן אליהן בקרוב".  

מוקדם יותר היום, הרשויות במוסקבה השתלטו על מתחם בית קיץ בעיר שהושכר לשגרירות האמריקאית במדינה. ההשתלטות באה בעקבות הודעתו השבוע של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לארה"ב כי עליה לקצץ, כאמור, כ-60% מהסגל הדיפלומטי שלה ברוסיה עד הראשון בספטמבר.

בתוך כך, מנהיג העולם החופשי חתם היום על חוק שהעביר הקונגרס בשבוע שעבר, ובו החמרה של הסנקציות האמריקאיות על רוסיה בתגובה על התערבותה בבחירות לנשיאות במדינה ב-2016, תוך שהוא מותח עליהן ביקורת חריפה. "היום חתמתי על חוק הסנקציות נגד רוסיה. אמנם אני תומך בצעדים להענשת ההתנהגות האגרסיבית של איראן, רוסיה וקוריאה הצפונית, החקיקה הנוכחית פגומה באופן חמור".

עובד רוסי של השגרירות האמריקאית אמר לסוכנות רויטרס כי לעובדים אין ידע לגבי המשך העסקתם. "הם אומרים שהם יהיו חייבים לקצץ הרבה מקומות עבודה- לא רק דיפלומטים וסגל טכני אלא גם נהגים, שרתים וטבחים", אמר האיש שדיבר בעילום שם, והוסיף: "אני מקווה שלא אהיה בצרות אבל מי יודע".