ראש הממשלה בנימין נתניהו "רימה" את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לאחר הפיגוע בהר הבית שבו נרצחו השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן, זאת לאחר שהבטיח לו לא לנקוט באמצעים שיסלימו את המצב סביב מסגד אל אקצא, כך לפי עיתון אל חייאת.



מקור פלסטיני בכיר טען כי בשיחה טלפונית בין המנהיגים, שהתרחשה מספר שעות לאחר האירוע, גינה יו"ר הרשות את מתקפת הטרור בפני נתניהו, בעוד שהאחרון התחייב "שלא לנקוט בשום אמצעי הסלמה" תמורת הגינוי. כמו כן, לפי אותו מקור, "אבו מאזן חש שנתניהו שיקר לו והונה אותו לאחר שהחליט להציב את המגנומטרים בכניסה להר הבית". 


הצבת המגנומטרים בהר הבית, שהציתה את המהומות. צילום: מרק ישראל סלם
הצבת המגנומטרים בהר הבית, שהציתה את המהומות. צילום: מרק ישראל סלם


המקור הסביר גם כי לאחר התקרית אבו מאזן "ניהל מגעים אינטנסיביים עם המלך סלמאן, הממונה על שני המסגדים הקדושים ועם ארגונים ערביים בינלאומיים, במטרה להרגיע את הרוחות, אך נתניהו היה נחוש בדעתו להסלים את המצב".

כזכור, לאחר הפיגוע הממשלה סגרה את הכניסות למסגד אל אקצא, ובהמשך הציבה מגנומטרים בהן, מה שעורר את התנגדות אנשי הוואקף שקראו למתפללים לא לעבור את הבידוק בגלאי המתכות. בהמשך, פרצו על רקע זה מהומות במתחם בין כוחות הביטחון למתפללים מוסלמים.

לפי אותו דיווח, בשיחה עם חתנו של הנשיא, ג'ראד קושנר, אמר לו המנהיג הפלסטיני כי "הכדור במגרש של נתניהו", לאחר הצבת המגנומטרים, ואף התריע כי "אם הגלאים לא יוסרו ננקוט בצעדים שיכאיבו לישראל".