נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ היום (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו כי מערכת היחסים בין ארצו לבין רוסיה נמצאת ב"שפל של כל הזמנים" וב"מצב מסוכן" והאשים בכך את חברי הקונגרס. כזכור, הקונגרס אישר בשבוע שעבר סנקציות נוספות נגד רוסיה, בתגובה על התערבותה בבחירות לנשיאות במדינה ב-2016.



"מערכת היחסים שלנו עם רוסיה נמצאת בשפל של כל הזמנים. אתם יכולים להודות לקונגרס- אותם אנשים שלא יכולים אפילו להעביר לנו את ביטוח הבריאות", כתב טראמפ, בהתייחסות לכישלון חברי המפלגה הרפובליקנית לאשר בקונגרס בשבוע שעבר את ביטול והחלפת "אובמה-קר", תכנית הבריאות שחוקק הנשיא הקודם ברק אובמה.





מנהיג העולם החופשי חתם אתמול על החוק שהעביר הקונגרס- תוך שהוא מותח עליו ביקורת חריפה. "היום חתמתי על חוק הסנקציות נגד רוסיה", אמר טראמפ, "אמנם אני תומך בצעדים להענשת ההתנהגות האגרסיבית של איראן, רוסיה וקוריאה הצפונית, החקיקה הנוכחית פגומה באופן חמור".



התגובה הרוסית לסנקציות לא איחרה לבוא. ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב אמר אתמול כי "ההגבלות החדשות שמות קץ לתקווה לקיומם של קשרים טובים יותר עם טראמפ". המדינאי הרוסי טען גם כי ההחלטה של ארה"ב תוביל ל"מלחמת סחר בהיקף גדול". 



טראמפ עם פוטין. צילום: רויטרס
טראמפ עם פוטין. צילום: רויטרס





"הסנקציות מראות שהצעד הזה בא בעקבות כך שממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נותר חסר אונים". אמר מדבדב. מלבד זאת, משרד החוץ הרוסי טען, על רקע הדברים, כי "הפעולות האמריקאיות לא יגרמו לרוסיה לסטות ממסלולה".



בנוסף, הרשויות במוסקבה השתלטו על מתחם בית קיץ בעיר שהושכר לשגרירות האמריקאית במדינה. ההשתלטות באה בעקבות הודעתו השבוע של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לארה"ב כי עליה לקצץ, כאמור, כ-60% מהסגל הדיפלומטי שלה ברוסיה עד הראשון בספטמבר.