דרמה בשחקים: מטוס אל על שהמריא היום (ראשון) ממינכן לכיוון תל אביב, הריחו בצוות המטוס ריח שרוף מהמטבח, ככל הנראה בשל תקלה באחד מהתנורים, ולמרות שלא נראה עשן הוחלט בצוות לא לקחת סיכון והנחית את המטוס בזאגרב, בירת קרואטיה כדי לבדוק שהתקלה איננה מסכנת את בטיחות הטיסה. לאחר מכן התבצעו בדיקות טכניות במטוס ועם סיומם יוחלט אם המטוס ימשיך בדרכו לתל אביב או שמא יש צורך בתיקונים.



מדובר במטוס בואינג 737, טיסה מספר 354, שהמריאה בשעה 11:05 ממינכן בגרמניה לכיוון תל אביב והייתה אמורה לנחות בשעה 15:20 בתל אביב. כרגע לפי אתר שדות התעופה הטיסה צפויה לנחות לאחר רק לאחר השעה 23:00 בלילה בנתב"ג.  



בדצמבר של השנה שעברה עברו רגעי חרדה גדולים על נוסעי טיסת אל על LY30, שהיו בדרכם מנמל התעופה פירסון בטורונטו לישראל. מדובר היה במקרה דרמטי מאוד ונדיר, שכן מטוס בואינג 767 נחשב למטוס טוב ואמין. על פי הדיווחים, אש פרצה במנוע הימני שלו, מה שגרם לטייסים להשמיע את קריאת החירום "MAYDAY MAYDAY", תוך כדי ריקון דלק.



מטוס אל על. צילום אילוסטרציה: תומר נויברג, פלאש 90
מטוס אל על. צילום אילוסטרציה: תומר נויברג, פלאש 90



מהדיווחים עלה שהטייסים הכריזו את קריאות החירום, לאחר שזיהו אש שפרצה במנוע. הצוות הכין את הנוסעים לקראת מצב החירום, כשבינתיים, כוחות גדולים של אמבולנסים, כבאיות וכוחות ביטחון החלו להגיע אל מסלול הנחיתה, תוך כדי חשש גדול לחיי הנוסעים. בסופו של דבר, הטיסה עצמה שבה על עקבותיה, ונחתה 50 דקות לאחר שהמריאה ממסלול 23 בנמל התעופה פירסון, טורנטו. לא היו נפגעים באירוע.

מהחברה נמסר אז בתגובה לאירוע: "טיסת אל על 030 שהמריאה בלילה מטורונטו ועליה כ-210 נוסעים חזרה לנחיתה בטורונטו לאחר שלאחר ההמראה התגלתה תקלה במנוע. המטוס נחת בשלום, הנוסעים מפוזרים לבתי מלון והחברה פועלת להשיבם לארץ בהקדם".