נכנעה לדרישת פוטין: ארצות הברית ויתרה לרוסיה בעניין זהותם של הגורמים שיפקחו על הפסקת האש בדרעא, קונייטרה וחלק מסוויידא בדרום סוריה, וגם בסוגיית המרחק שיימצאו בו המיליציות האיראניות מקו הפסקת האש עם ישראל בגולן ומהגבול עם ירדן, כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הלונדוני "א-שארק אל-אווסט", שציין כי בקרוב תתקיים פגישה אמריקאית-רוסית-ירדנית כדי לדון בפרטים הסופיים ל"הודנת הדרום", כולל פתיחתו מחדש של מעבר הגבול א-רמת'א בין סוריה לירדן באמצע ספטמבר. זאת, במקביל לפסגה נוספת בהשתתפות רוסית, טורקית וירדנית כדי לדון בגורל מחוז אידליב ופרטים הנוגעים להסכם "הנמכת המתיחות".



גורמים דיפלומטיים מערביים מסרו לעיתון, שבמהלך הפגישה שקיימו הצדדים בתחילת יולי בבירת ירדן, עמאן, הסכימו האמריקנים להצבת אלף שוטרים צבאיים רוסים באזורי הפסקת האש. הסכם זה הרגיז את האמריקנים ובני בריתם, שהדגישו שיש להציב פקחים נייטרלים, ולא רוסים שתומכים בדמשק ובטהרן. גורמים בישראל טענו שהנוכחות של הפקחים הרוסים "תגביל את יכולת של חיל האוויר לתקוף מטרות בשטח סוריה".


נסראללה. הארגון שלו יישאר קרוב לגבול עם ישראל? צילום: רויטרס
נסראללה. הארגון שלו יישאר קרוב לגבול עם ישראל? צילום: רויטרס


בדיווח נאמר כי וושינגטון נגררה להסכם לפיו תהיה נוכחות של המיליציות האיראניות – חיזבאללה ותנועת "א-נוג'בא" הנתמכות על ידי טהרן - במרחק של שמונה עד 16 ק"מ מגבול ירדן וישראל, במקום 32 ק"מ כפי שהציעה תחילה.

על פי הדיווח, סדר העדיפות של ממשל דונלד טראמפ הוא במלחמה נגד דאעש, וכן להגן על בני בריתה על אדמת סוריה, בין היתר בסיס א-תנאף שבפינת הגבול עיראק-סוריה-ירדן שם נמצאים לוחמי מיליציית" צבא סוריה החופשי" הנלחמת גם במשטר אסד.