אווירת המלחמה בעקבות המשבר הדיפלומטי החריף בין ארה"ב וקוריאה הצפונית רק גוברת. היום (חמישי) דווח באינדיפנדנט הבריטי כי לחיילי קוריאה הצפונית נאמר לגנוב אוכל כהכנות לקראת מלחמה. קציני צבא של הדיקטטורה המבודדת מעלימים עין ממקרי ביזה, ובמקרים מסוימים מעודדים אותה כאמצעי לשמור על כוחם - בגלל הקצבה קטנה מדי של מזון שהם מקבלים. 

"קציני צבא מנחים את חייליהם, המותשים אחרי אימונים קשים, לגנוב תירס מהשדות ואומרים להם שהמלחמה קרובה", אמר מקור במחוז הצפוני המיאנג לדיילי NK, אתר חדשות מקוון במדינה הקומוניסטית הסגורה לעולם. 


קים וטראמפ. צילום: רויטרס
קים וטראמפ. צילום: רויטרס

 
"הם אפילו מאיימים על החיילים שלהם, ואומרים להם: 'אם תסבלו מתת תזונה למרות האישור לאכול את התירס, תעמדו בפני קשיים", נכתב בדיווח. 

מקור אחר ממחוז ריאנג-אנג סיפר: "חיילים שנושאים שקים גדולים של תירס לא מבושל נראים הרבה בשווקים. הם מוכרים את התירס לסוחרים במחירים זולים בעסקאות שנעשו מראש".  בתגובה לכך, סיפר המקור, חקלאים הקימו עמדות שמירה בניסיון להגן על היבולים שלהם. 

היום ביצעו מפציצים אמריקאים מדגם B-1B, בעלי יכולת הטלת פצצות גרעיניות, טיסה מבצעית יחד עם מטוסים של צבא קוריאה הדרומית באזור חצי האי הקוריאני, זאת בעקבות שיגור הטיל של קוריאה הצפונית שעבר בשטח יפן. בנוסף, לקחו חלק בפעולה ארבעה מטוסים מדגם F-35B. 

מטעם סיאול לקחו חלק בטיסה מטוסי F-15. הטיסה התרחשה בשדה צבאי סמוך לחוף המזרחי של קוריאה הדרומית, כאשר לא ברור אם במהלך התרגיל בוצעה אש חיה. המטוסים האמריקאים מדגם B-1B המריאו מבסיס חליל האוויר ע"ש אנדרסן בממוקם בגואם, ואילו מטוסי ה-F-35 עשו זאת מבסיס אמריקאי ביפן. יש לציין כי טיסות מסוג זה שכיחות כאשר המתיחות עולה באזור חצי האי הקוריאני, כאשר נמצא מבחינה טכנית במצב מלחמה מאז שנות ה-50.