נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומקבילו מקוריאה הדרומית, מון ג'אה-אין, סיכמו "באופן עקרוני" לשנות את ההסכם המגביל את טווח ומשקל הטילים הבליסטיים של סיאול. "הנשיאים מון וטראמפ אישרו מחדש את השקפתם, לפיה יש ליישם סנקציות מקסימליות ולהפעיל לחץ על קוריאה הצפונית, כך שתימנע מלבצע פרובוקציות ותנוע לעבר דיאלוג, שבאמצעותו ניתן יהיה לפתור בשלווה את סוגיית הגרעין שלה", אמר דובר הממשלה הדרום-קוריאנית, פארק סו-היון. 


כמו כן, בשיחות בין המנהיגים הוסכם גם על "שינוי ההנחיות הקשורות להפעלת הטילים". המהלך יכול להעניק לבעלת הברית של ארה"ב עצמאות גדולה יותר בכל הקשור להתמודדותה עם האיום הנשקף לה מטעם שכנתה מצפון, טוענים מומחים.

התמרון הצבאי בין צבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית. שיתוף הפעולה מתהדק. צילום: AFP
התמרון הצבאי בין צבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית. שיתוף הפעולה מתהדק. צילום: AFP
הטיל ששגרה צפון קוריאה לכיוון יפן


בתוך כך, בהתייחס לאופן שבו סיאול צריכה לחזק את יכולות ההגנה של נגד האיומים מטעם פיונגיאנג, אושר בשיחה בין הנשיאים להתאים את עקרונות השימוש בטילים מטעם קוריאה הדרומית, על פי רצון האחרונה.

כזכור, בהסכם שנחתם בין הצדדים בשנת 2012, אושר לקוריאה הדרומית לפתח טילים בליסטיים לטווח של עד 800 קילומטרים (ק"מ) ובמשקל של עד 500 קילוגרם (ק"ג). כעת, הבית הלבן העניק למון אישור בעל פה עבור רכישה מתוכננת על ידי סיאול של ציוד אמריקאי בסך מיליארדי דולרים.
הצעד יקרום עוד וגידים לאחר חודש שבו המתיחות בין ממשלתו של קים ג'ונג און לזו של מנהיג העולם החופשי הגיעה לשיא עם שיגור הטיל הבליסטי שנורה מפיונגיאנג ועבר בשטח יפן השבוע.

הצעתו של טראמפ לאחר האירוע, לפיה "יש להפסיק לשוחח עם קוריאה הצפונית", סתרה חלק מאלו ששיגרו בכירים בקבינט הביטחוני של ארה"ב, שהתעקשו כי יש להמשיך לחפש פתרון דיפלומטי לעימות עם המדינה המסוגרת.