לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" ובני משפחותיהם נטשו את האוטובוסים שבהם נסעו בשיירה במזרח סוריה והמשיכו את מסעם ברכבים אזרחיים לאחר שכוחות הקואליציה הפציצו את הדרך בה נסעו. לפי ארגון "מוקד המעקב הסורי לזכויות אדם", אנשי דאעש ומשפחותיהם מנסים להגיע לשטח שבשליטת ארגון הטרור במחוז דיר אל-זור ב-12 רכבים אזרחיים.

כזכור, במסגרת עסקת חילופי שבויים, המשטר הסורי והחיזבאללה הסכימו לאפשר ל-400 אנשי דאעש ובני משפחותיהם להתפנות מאיזור הגבול שבין סוריה ולבנון. לוחמי דאעש הסכימו להתפנות מהגבול לאחר שהותקפו על ידי הצבא הסורי וחיזבאללה מהצד הסורי של הגבול ועל ידי צבא לבנון מהצד הלבנוני. 

לוחמי דאעש מתפנים מגבול סוריה-לבנון. צילום: רויטרס
לוחמי דאעש מתפנים מגבול סוריה-לבנון. צילום: רויטרס


 

אבל הקואליציה בהנהגת ארה"ב הודיעה כי היא אינה מחויבת לעסקה שעליה הסכימו שני הצדדים ב-29 באוגוסט, והפציצה את הדרך על מנת לחסום את השיירה. ברט מקגרק, השליח האמריקאי לקואליציה, צייץ בטוויטר כי: "אנחנו לא נאפשר לשיירת הטרור הזו להגיע לגבולותיה של עיראק". 17 האוטובוסים  בהם נסעו אנשי דאעש ננטשו במדבר הסורי, בין העיירות חומיימה ואל-סוחנה שנמצאות בשליטת המשטר.
חיזבאללה, המעוניין בשחרור לוחמיו מידי דאעש, גינה את התקיפות האמריקאיות וקרא לאפשר אספקת סיוע הומניטרי לשיירה. "הם מונעים אפילו אספקת סיוע הומינטרי למשפחות, לחולים, לפצועים ולזקנים", אמר ארגון הטרור השיעי. הקואליציה הודיעה כי לא תתקוף ישירות את השיירה בשל נוכחות האזרחים בה, אך הדגישה שתקפה כוחות של דאעש שניסו להגיע אליה.