סרגיי לברוב, שר החוץ הרוסי, שוחח היום (שלישי) עם מקבילו האמריקאי, רקס טילרסון בנוגע למתיחות המתמשכת בקוריאה הצפונית וקרא לפתרון דיפלומטי. לברוב אמר כי הדרך לפתרון המשבר עוברת בשיתוף מועצת הביטחון של האו"ם. הוא קרא לטילרסון "לא להיכנע לרגשות ולשמור על איפוק". עוד אמר שר החוץ הרוסי כי מוסקבה מוכנה לשקול להסכים להודעת גינוי כלפי קוריאה הצפונית, זאת בתנאי שתצוין התנגדותה של רוסיה לפעולה צבאית.



במקביל אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי כי "סנקציות על קוריאה הצפונית לא יגרמו לה בהכרח לשנות את התנהגותה, אבל יגרמו לה לקצץ בתכנית הגרעין שלה". היילי התייחסה גם להסכם הגרעין עם איראן ואמרה כי טהרן הפרה מספר פעמים את ההסכם. מוקדם יותר אמר שגריר רוסיה באו"ם כי מוקדם מדי להטיל סנקציות על פיונגיאנג

במהלך היום דיברו קנצלרית גרמניה וראש ממשלת יפן שינזו אבה והסכימו כי יש להגביר את הסנקציות. דובר ממשלת גרמניה מסר כי "הקנצרלית וראש הממשלה הסכימו שהניסוי הגרעיני האחרון של קוריאה הצפונית איים על ביטחון העולם כולו. זאת הפרה מסיבית של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם וחייבת להביא לתגובה נחרצת מצד הקהילה הבינלאומית, כמו גם לסנקציות קשוחות יותר".



"אנו ממשיכים לראות סימנים של עוד שיגורים אפשריים של טילים בליסטיים. אנחנו גם חוזים כי קוריאה הצפונית עלולה לירות טיל בליסטי בין-יבשתי", אמר צ'אנג קיונג סו, בכיר במשרד ההגנה הדרום קוריאני בדיון אתמול בפרלמנט בסיאול. הדיון נערך בעקבות הניסוי הגרעיני השישי במספר שערכה אתמול קוריאה הצפונית. כזכור, לטענת המשטר בפיונגיאנג, הניסוי נערך בפצצת מימן שניתנת לשיגור על טיל בליסטי בין-יבשתי. לאחר שארה"ב הזהירה את הדיקטטורה המבודדת מפני "תגובה צבאית מאסיבית", צבא קוריאה הדרומית שיגר טילים לים כדי לדמות מתקפה על אתר הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית.