האמריקאים עוד לא הספיקו לחזור לשגרה בעקבות הוריקן "הארווי", וכבר סופה נוספת מאיימת לזרוע הרס בארצות הברית. המרכז הלאומי להוריקנים אומר היום (שלישי) כי הוריקן "אירמה" עושה דרכו לאיים הקאריביים, כשהוא מוגדר כסופה ברמה 5.

במחוז מונרו שבדרום פלורידה, הכולל את הקיז - קבוצת האיים שדרומית ליבשת עצמה - הורו לפנות את התיירים והמבקרים. מדובר באמצעי זהירות שמגיע לפני שתבוא הוראה דומה לגבי תושבי המקום. "פינוי המבקרים יחל כבר מחר בבקור", נמסר בהצהרה מהמחוז. הדוברת קאמי קלארק אמרה כי "אנחנו רוצים שכל המבקרים באיים יעזבו אותם".  
"אירמה" צפויה לפגוע כבר מחר באנטיגואה, איי הבתולה ופוארטו ריקו ולטחר מכן עלולה לפנות לכיוון היבשת האמריקאית. הסופה נעה היום לכיוון מערב במהירות עצומה של 290 קמ"ש, הרבה יותר מ-252 קמ"ש הדרושים כדי להיחשב כקטגוריה 5. 

ממרכז ההוריקנים נמסר כי ההכנות להצלת חיים ורכוש באזורים האלה "צריכים להסתיים מהר". במרכז הזהירו מפני גלים בגובה של יותר משלושה מטרים, ש"בהחלט מסכנים חיים", וכן גשמים עזים שיגרמו לשיטפונות באיים הקאריביים. בנוסף, ינשבו רוחות עזות שיכולות לנזקים כבדים סמוך לעין הסערה. 
על פי ההערכות, הסופה תנוע ביום שישי ושבת לעבר הרפובליקה הדומיניקנית, האיטי וקובה, לפני שהיא עלולה לפנות לעבר פלורידה. תושבי המדינה הדרומית כבר נערכים לפגיעתה האפשרית של הסופה, ורבים מהם כבר פקדו את החנויות על מנת לרכוש את האמצעים הדרושים כדי להיערך לה. 
מושל פלורידה, ריק סקוט, הכריז על מצב חירום, ואמר כי הנשיא דונלד טראמפ "הציע את כל המשאבים הדרושים של הממשלה הפדרלית". סקוט גם הורה ל-7,000 חיילי המשמר הלאומי להתייצב לתפקיד על מנת להתכונן לפגיעה. 
"אנחנו לא יודעים את הנתיב המדויק של הסופה, אבל מזג האוויר יכול להשתנות בבת אחת, ולמרות שאנחנו מקווים לטוב ביותר, אנחנו חייבים להיערך לגרוע ביותר", אמר סקוט.  

גם במשרד החוץ התייחסו לסופה הקרבה ופרסמו אזהרת מסע לפלורידה: "לאור הסכנה הנשקפת בשל הסופה, משרד החוץ ממליץ  לישראלים הנמצאים במסלול פגיעת ההוריקן להישמע להנחיות הרשויות המוסמכות במקום, בכל הנוגע לפינוי, ציוד הכרחי ומקומות מקלט. כמו כן, אנו ממליצים במידת האפשר להימנע מלהגיע למקומות בהם צפויה הסופה לפגוע, או לעזוב מקומות אלו באם קיימת אפשרות כזו. במקרה חירום ניתן לפנות לקונסוליה הישראלית במיאמי".