ספינה הנושאת נשק של קוריאה הצפונית נתפסה על ידי אנשי המכס במצרים באוגוסט האחרון, כך דווח הבוקר (שני) בוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, מסר סודי הועבר מוושינגטון לקהיר והזהיר אותם מפני כלי שיט מסתורי צפוי להגיע לתעלת סואץ. ספינת המשא, בשם ג'יה שון, נצבעה בצבעי דגל קמבודיה, אך יצאה מקוריאה הצפונית. עוד צוין באזהרה כי על ספינת המסע יהיה צוות צפון קוריאני והיא תכיל מטען לא ידוע, מכוסה ביריעות כבדות. 

סוכני המכס המצרים המתינו לרגע שבו הספינה תיכנס למים הטריטוריאלים של מדינתם ועצרו אותה. בפשיטה שביצעו על כלי השיט, התברר כי היו עליו למעלה מ-30 אלף רימוני טילים. בדוח שהאו"ם הגיש לאחר התקרית נכתב כי מדובר ב"כמות התחמושת הגדולה ביותר שנתפסה מאז החלו הסנקציות על פיונגיאנג".

כזכור, הסנקציות הוטלו לראשונה בשנת 2006 ומאז חומרתן השתנתה מספר פעמים. בתחילת החודש, מועצת הביטחון של האו"ם אישרה בהסכמה מלאה של 15 חברותיה, את החמרת הסנקציות על הדיקטטורה המבודדת. העיצומים שאושרו כוללים בין היתר איסורים על ייצוא הטקסטיל מהמדינה ועל ייבוא הנפט אליה. ארצות הברית ריככה את הצעת ההחלטה המקורית על מנת לזכות בתמיכת רוסיה וסין, בעלת בריתה של פיונגיאנג. 

הטקסטיל היה הייצוא השני בגודלו של קוריאה הצפונית לאחר הפחם בשנת 2016. כ-80 אחוזים מייצואי הטקסטיל של קוריאה הצפונית היו לבעלת בריתה סין. ההחלטה, כאמור, אוסרת ייצוא זה. כמו כן, היא אוסרת ייבוא גז טבעי ונפט על ידי פיונגיאנג. סין מספקת את רוב אספקת הנפט לקוריאה הצפונית.