תומכי ארגון המדינה האסלאמית פרסמו כרזה של כוכב ברצלונה ונבחרת ארגנטינה, ליונל מסי, בחלק ממסע איומים לבצע פיגועים בטורניר גביע העולם שייערך בשנה הבאה ברוסיה. בכרזה, שפורסמה בסוכנות הידיעות של דאעש, "וואפא", נראה מסי במדי אסיר עם שמו כתוב עליהם ומאחורי סורגים, ולידו הכיתוב: "אתה נלחם במדינה שבמילון שלה לא מופיעה המילה כישלון".

זאת לא הכרזה היחידה שפורסמה על ידי הקבוצה המסונפת לדאעש, שמטרתה לחסל את המערביים. בשבוע שעבר פרסומה כרזה בה מופיע הסמל של גביע העולם ברוסיה, לי אדם עם מסכה המחזיק תת מקלע עם ולידו הכיתוב "חכו לנו". 
בתמונה אחרת שעלתה לרשתות החברתיות, נראה מחבל עומד ליד האצטדיון בווולגוגרד שבדרום רוסיה, שיארח חלק מהמשחקים. גם פה מופיע סמל המשחקים והכיתוב המבטיח להביא "תוהו ובוהו לטורניר". כרזה נוספת מבטיחה: "האויבים של אללה ברוסיה, אני נשבע שהאש של המוג'הידין תשרוף אותם, רק חכו". 

בחודש אפריל האחרון, עשרה בני אדם נרצחו ו-47 נפצעו בפיגוע ברכבת התחתית בעיר סנט פטרבורג. דאעש נטל אחריות על הפיגוע. הטורניר ברוסיה ייערך ב-11 ערים בין ה-14 ביוני ל-15 ביולי 2018. משחק הגמר ייערך במוסקבה. 


אירוע ספורט הם יעד מועדף לפיגועי טרור, גם של דאעש. במתקפת הטרור בפריז, שקרתה בנובמבר 2015, אירע פיצוץ מחוץ לאצטדיון סטאד דה פראנס בבירת צרפת, בעת שנערך בו משחק ידידות בין צרפת לגרמניה.  ימים ספורים לאחר מכן פונה האצטדיון בהאנובר במהלך משחק בין גרמניה להולנד בעקבות התרעה על פצצה.