המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי, אמר היום(רביעי) לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין המבקר בטהרן כי אם איראן ורוסיה יעבדו ביחד - הן יוכלו לבודד את ארצות הברית. עוד אמר חמינאי, כי על  מנת לפתור את המשבר בסוריה, יש צורך בשיתוף פעולה בין טהרן למוסקבה. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הגיע היום לטהראן, על מנת לדון עם ראשי המדינה בהמשך שיתוף הפעולה בין הצדדים בעקבות הלחימה בסוריה. ההתקדמות האדירה של הצדדים בחודשים האחרונים, והחזרת השליטה של בשאר אסד על רוב שטחי המדינה, גורמת לבעלי בריתו להתחיל ולתכנן את המשך הדרך, בעיקר לאור פרסומים לא רשמיים לפיהם חזבאללה ורוסיה יתחילו להסיג כוחות מהמדינה בקרוב. 



בתמונות שהועלו לרשת נראה פוטין מקיים שיחות עם המנהיג העליון חמינאי ועם נשיא איראן חסן רוחאני. הפגישה ביניהם עסקה בתוכנית הגרעין של איראן, בהסכם הגרעין והאיום האמריקאי על קיומו, שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות. פוטין יערוך פגישה עם עמיתו האיראני, חסן רוחאני, ולאחר מכן ייפגשו השניים לפסגה משלושת עם נשיא אזרבייג'אן, אליהם אלייב. ביקורו האחרון של פוטין בטהראן התרחש בנובמבר 2015.



איראן, אשר חיזקה בצורה מאסיבית את אחיזתה בסוריה, מעוניינת להמשיך ולהעמיק את השליטה על המדינה וכמובן גם על חלקים בלבנון, בעיקר לאור שיתוף הפעולה עם חזבאללה. בישראל עוקבים בעניין גדול אחרי הפגישות, והזהירו לא פעם כי לא יתנו לחזבאללה להתקרב אל הגבול, או להתחמש ולהקים בסיסים ברחבי המדינה. 



חסן נסראללה עם סלאח אל עארורי, בתמונה הקטנה: פוטין נוחת בטהראן . העיתונות הערבית. רויטרס
חסן נסראללה עם סלאח אל עארורי, בתמונה הקטנה: פוטין נוחת בטהראן . העיתונות הערבית. רויטרס



פגישת נסראללה-אל ערורי: "שותפים בגורל נגד הציונים"

בינתיים, על מנת להראות את שיתוף הפעולה בין הצדדים, נועדו אמש, ולא בפעם הראשונה, מנהיג חזבאללה, חסן נסראללה, וסגן הלשכה המדינית של חמאס, סלאח אל עארורי. השניים דנו בפגישה ב"תוקפנות הציונית על עזה" ובהשלכותיה. מספר שתיים בחמאס אף ניפק ציטוט בו אמר: "אנחנו עומדים עם חזבאללה במאבק על הגורל האחד שלנו. אם בעבר היה ניסיון להסתיר את הקשר, נראה כי הפגישות היום נועדו לאותת לעולם על הציר המתגבש. נסראללה גם שוחח עם רמדאן עבדאללה שלאח, ומסר את תנחומיו על ההרוגים. 



במהלך הפגישה, הביע נסראללה צער על מותם של פעילי חמאס והג'יהאד האסלאמי, וארגונו, באופן חריג, הוציא גם הודעת גינוי לתקרית בדרום רצועת עזה. הרצון הלא מוסתר של חמאס הוא לא נסות ולהעביר את העימות בין ישראל  והפלסטינים, לעימות כולל שיכלול בסופו של דבר את איראן, סוריה, לבנון והפלסטינים. 
אם היה צריך עוד חיזוק לנושא, ניתן היה לראות את סגנו של מנהיג חזבאללה, נעים קאסם, שמבחינתו לא מעיר את השטח: "אנחנו לא מרגישים או מעוניינים ברוחות מלחמה, אך ישראל יודעת שהיא בטווח הטילים של חזבאללה. אם יהיה צורך, אנחנו נגיב. המתקנים האסטרטגיים של ישראל נמצאים בטווח שלנו, וגם העורף הישראלי", סיכם במהלך נאומו.