יממה ליום הגדול: הילרי קלינטון רשמה ניצחון מוחץ בפער של קרוב ל־50% על פני ברני סנדרס בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית בדרום קרוליינה, אולם הסנאטור היהודי הכריז כי "הקמפיין שלנו רק התחיל" והביע את אמונו כי ירשום הישג בהצבעות מחר במסגרת סופר טיוזדיי. 

אחרי הצבעות מתוחות ודרמטיות בארבע מדינות קודמות, כולל הפסד מביך לסנדרס בניו המפשייר, מזכירת המדינה לשעבר השיגה את הניצחון המשכנע ביותר שלה בקמפיין כאשר קיבלה 73.5% מהקולות בדרום קרוליינה לעומת 26% בלבד לסנאטור. הניצחון צפוי לסייע לקלינטון לרשום מומנטום לקראת ההצבעות מחר ב־11 מדינות, כאשר לפי הסקרים היא צפויה לזכות ברובן.
 
הניצחון ביום שבת הושג בעיקר בזכות קולותיהם של המצביעים האפרו־אמריקאים במדינה הדרומית, כאשר לפי הנתונים שפורסמו קיבלה קלינטון כ־86% מקולות השחורים לעומת 14% בלבד לסנדרס. קלינטון גברה על הסנאטור גם בקרב הלבנים (54% מול 46%), בקרב הגברים במדינה (68% מול 32%) ובקרב הנשים (79% מול 21%). הניצחון היחיד של סנדרס היה בקבוצת הגיל של בני 17 עד 29, שם הוא קיבל 54% תמיכה מול 46% לקלינטון.
 
בנאום הניצחון שלה, התמקדה קלינטון במועמד הרפובליקני המוביל, דונלד טראמפ. "על אף מה שאתם שומעים כאילו אנחנו 'צריכים להפוך את אמריקה לגדולה שוב' – אמריקה לא הפסיקה להיות גדולה. אבל אנחנו צריכים להפוך את אמריקה לשל כולם שוב", אמרה. "במקום לבנות חומות, אנחנו צריכים להפיל חומות. אנחנו צריכים להראות, עם כל מה שאנחנו עושים, שאנחנו באמת נמצאים בזה יחד". 
 

על אף התבוסה, סנדרס הבהיר כי הוא לא מרים ידיים. "אני רוצה להיות ברור – הקמפיין רק מתחיל. רשמנו ניצחון מוחץ בניו המפשייר. היא רשמה ניצחון מוחץ בדרום קרוליינה", אמר הסנאטור בהודעה שפרסם. "כעת עוברים לסופר טיוזדיי. דמוקרטים ב־11 מדינות יבחרו ביום אחד מספר גבוה פי עשרה של נציגים מכפי שנבחרו בארבע מדינות עד כה. המהפכה הפוליטית שלנו בשטח גדלה ממדינה למדינה ואנחנו לא נפסיק כעת". 
 

לחץ על טראמפ לחשוף  את החזרי המס שלו


אצל הרפובליקנים, נמשך הלחץ על טראמפ לחשוף את ההכנסות ואת החזרי המס שלו, ושני יריביו המרכזיים – הסנאטורים מרקו רוביו וטד קרוז – פרסמו ביום שבת בלילה את הנתונים שלהם מהשנים האחרונות. רוביו רשם הכנסות של 335,561 דולר ושילם מס של 78,917 דולר בשנת 2014, בעוד קרוז ורעייתו רשמו רווח של 1.2 מיליון דולר ושילמו מסים בשווי של 389,124 דולר. "אם דונלד מרגיש נבוך לגבי החזרי המס שלו, המצביעים צריכים לבחון את העובדות", אמר קרוז. "הגיע הזמן להפסיק לדחות ולהציג הכל בפני העם האמריקאי". 
 
בתוך כך, יממה אחרי שמושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, הודיע על תמיכתו המפתיעה בטראמפ, פורסם ביום שבת בערב סרטון, שבו נשמע המיליארדר אומר לכריסטי שהציג אותו בעצרת בארקנסו: "תעלה על המטוס ולך הביתה". 
 
בעקבות זאת, נשמעו טענות נגד טראמפ כי הוא נוהג בגסות כלפי כריסטי וכי הוא רק רצה ממנו את תמיכתו, אולם מנהל הרשתות החברתיות במטה טראמפ, דן סקאבינו, הכחיש זאת וטען כי טראמפ רק רצה שכריסטי יחזור להיות עם משפחתו כפי שתוכנן. "זה יצא מכלל פרופורציה, לגמרי!!", צייץ סקאבינו בטוויטר. 
 
בהתפתחות נוספת, שני נשיאים לשעבר של מקסיקו תקפו בחריפות את טראמפ על תוכניתו לבנות חומה בגבול עם ארצות הברית וכינו אותו "היטלר". "אני חושב שההיגיון שלו שמרומם את העליונות הלבנה אינו פועל נגד הגירה – דונלד טראמפ הוא צאצא של מהגרים – הוא פועל ומדבר נגד מהגרים עם צבע עור שונה ממנו, וזה גזעני ודומה לניצול של מארגים רגישים שהיטלר עשה בזמנו", אמר פליפה קלדרון, שכיהן כנשיא בשנים 2006־2012. "היום, הוא הולך לקחת את המדינה הזו (ארה"ב) לימים הישנים של סכסוך, מלחמה והכל. הוא מזכיר לי את היטלר. ככה הוא התחיל לדבר", הוסיף קודמו בתפקיד, ויסנטה פוקס, בראיון לרשת CNN.