רשת "פוקס ניוז" פירסמה הערב (חמישי) כי ישנם 99% שגורמי ביון זרים הצליחו לשים יד על המידע שהיה בשרת של קלינטון. ה-FBI סבור כי חמש מדינות זרות הצליחו לשים ידם על מידע מסווג בעקבות פרשת האי מיילים. החשיפה הזו הובילה את ראש ועדת הביטחון של הקונגרס, מייקל מקול, להגדיר את התנהלות הילרי בפרשה כבגידה: "היא חשפה מידע לאויבים שלנו, בעיני זו בגידה". מקול, רפובליקני מטעם טקסס, טען כי ראש ה-FBI ג'יימס קומי אמר כי ארגוני ביון זרים כנראה הצליחו לשים ידם על המידע הרגיש.



המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ עצמו התבטא בנושא ואמר כי "אסור לתת לה לרוץ בהתחשב בפרשות האלו. הם מגינים עליה. אתם חושבים שהצדק ייעשה? מי יודע. זה מאוד לא פייר ל-FBI הם עושים את העבודה שלהם והדמוקרטים תוקפים אותם". בנוסף לפרשיות של קלינטון, טראמפ התייחס גם למעורבות הגבוהה של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה במערכת הבחירות כאשר מוקדם יותר, בציוץ שפירסם בטוויטר, הוא  מתח ביקורת על אובמה ושאל: "למה הוא מתעסק בקמפיין של קלינטון במקום ליצור מקומות עבודה ולבצע תיקונים ב'אובמהקייר'? תחזור לעבוד בשביל האמריקאים!". הדברים נאמרו על רקע ההכרזה החדשה מטעם קמפיין קלינטון כי בני הזוג אובמה יצטרפו למועמדת הדמוקרטית ולמשפחתה בעצרת בפילדלפיה שתתקיים ביום שני. 







רק אתמול הביע אובמה תמיכה בקלינטון במהלך ראיון לאתר החדשות בפייסבוק ובסנאפצ'ט "NowThis" בעניין חקירת ה-FBI בנושא האימיילים של המועמדת לנשיאות. לדבריו, "ברור שהחקירה הפכה לנושא משמעותי מבחינה פוליטית, אבל העובדות הן שקלינטון עבדה בשירות המדינה במשך 30 שנה. כשהיא עושה טעות, גם תמימה, היא מנופחת לממדים מטורפים". הנשיא הוסיף ואמר: "אני מבין שהרעש הזה מדאיג אנשים, אבל אני רוצה שכל מי ששומע ידע: קלינטון תהיה נשיאה טובה ואני סומך עליה. לא הייתי תומך בה אם לא הייתי בטוח ביושרה שלה".



"עשיתי מאמץ להבהיר שאני לא מתערב בתהליכים כאלה", אמר הנשיא. "אני חושב שיש נורמה שכאשר יש חקירות, אנחנו לא עובדים על בסיס רמיזות והדלפות, אלא על פי מידע". אובמה הזכיר שכשהפרשה נחקרה בפעם הקודמת, המסקנה הייתה שהיא עשתה טעויות אבל לא היה שם שום דבר פלילי.






למרות הסערה שגרמה ההתפתחות החדשה בפרשת המיילים סקר חדש של סוכנות הידיעות רויטרס שפורסם במהלך הלילה מראה שדונלד טראמפ שוב מפגר אחרי הילרי קלינטון. על פי הסקר היומי של סוכנות הידיעות, המועמדת הדמוקרטית מובילה על יריבה ב-6%, אותו פער בו הובילה לפני הודעת ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, על חידוש החקירה בנושא האי מיילים שעוררה סערה גדולה.

45% מהנשאלים אמר וכי יצביעו להילרי קלינטון בבחירות שייערכו בעוד חמישה ימים, לעומת 39% שאמרו כי הם תומכים בטראמפ. יום לפני ההודעה של קומי, הנתונים הצביעו על 43 אחוזי תמיכה במזכירת המדינה לשעבר מול 37% לאיש העסקים.