המשחק של מכבי ת"א ביום חמישי מול ברצלונה במסגרת המחזור השלישי של הטופ 16 חשוב מאוד במאבק על מקומות 1-3 בבית, על כך אף אחד לא יחלוק. עם זאת, מתברר שמדובר גם בערב היסטורי עבור הצהובים, שיחגגו 800 משחקים באירופה בכל הזמנים ויקוו לסיים אותו עם הניצחון ה-500 שלהם.


נכון להיום עומדת מכבי ת"א על 499 ניצחונות בגביעי אירופה השונים מול 300 הפסדים. רק לריאל מדריד יש יותר משחקים במפעלים היבשתיים, בעוד בגביע האלופות הצהובים שיחקו יותר מכל קבוצה אחרת. המשחק יהיה אגב המשחק המרכזי של השבוע ביורוליג.

בקבוצה עוקבים בדאגה אחרי מצבו של סופוקליס שחורצאניטיס החולה, שנעדר מהניצחון אתמול בנהריה (76:103). במכבי מקווים שהוא יתאושש במהרה, כפי שידע לעשות בעבר, ויעמוד לרשותו של גיא גודס. הצוות המקצועי התרשם מיכולתו של ג'ו אלכסנדר, שנבחר לשחקן המצטיין אתמול עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים, והוא עשוי לערוך בכורה ביורוליג בהמשך השבוע.

 

ברצלונה, בלי חואן קרלוס נבארו וברד אולסון הפצועים, תגיע בסגל חסר ובכושר בינוני מאוד, אבל במצב רוח טוב אחרי הניצחון על מלאגה בהארכה ביום ראשון, 110:114. הקבוצה תנחת בישראל מחר (רביעי) בשעה 14:30 ובערב תערוך את האימון המסכם החל מהשעה 20:00.