שבע השנים הרעות נגמרו? לראשונה מאז 2008 תשתתף הפועל ירושלים ביום חמישי הקרוב בגמר של מפעל משמעותי – ועוד אצלה בבית. האדומים שלחו הצהרת כוונות להמשך השבוע עם ניצחון קליל על הפועל אילת שלא הוטל לרגע בספק, 65:97.


מהרגע הראשון הייתה רק קבוצה אחת על המגרש. דן שמיר שגה כאשר השאיר על הספסל את קאליף וויאט ואפיק ניסים, שני הגארדים המובילים שלו, ירושלים פתחה ביתרון 0:10 ולמעשה לא הסתכלה יותר אחורה. דונטה סמית' בא אגרסיבי וחד למרות ציוצי הלילה, יותם הלפרין היה אסרטיבי ולקח זריקות למרות שהראשונות לא נכנסו לו וג'וזף ג'ונס הזכיר לנו מדוע נחשב לסנטר אפקטיבי בליגה הספרדית.

 

עד לא מזמן ספרו בירושלים חמישה הפסדים רצופים, אבל נראה שהקבוצה חזרה לעצמה. טייווין מקי אמנם לא קלע הרבה, אבל שמר מצוין ודאג שכל חבריו יקבלו מספיק כדורים. דני פרנקו קיבל חמישה קלעים בדו-ספרתי והחל משלהי הרבע השלישי כבר היה יכול להרשות לעצמו לפתוח בחילופים חברתיים ובהורדת עומסים לקראת יום חמישי.

 

על אילת עדיף לא לומר כלום. פרט לאלישי כדיר, אף שחקן לא ממש הופיע - וגם שמיר לא חסין מביקורת כאמור. ואיזה מסכנים האוהדים שעשו את הדרך הארוכה מהעיר הכי דרומית בארץ.

 

רבע ראשון

 

הפועל ירושלים פתחה עם מקי, הלפרין, סמית', אליהו וג'ונס, אילת עלתה עם ברקוביץ', שמחון, פאלמר, כדיר ויוטר. ההימור של דן שמיר לפתוח בלי אפיק ניסים וקאליף וויאט לא הוכיח את עצמו והאדומים ברחו ל-0:10 מהיר עם דקות נהדרות של ג'ונס בצבע. וויאט ופאלמר הכניסו את אילת לעניינים, אבל סמית' בדאנק עוצמתי ומקי בשלשה שמרו על הפער, 9:17. סמית' ואליהו החזירו לדו-ספרתי, לפני שסל של כדיר קבע את תוצאת הרבע, 16:24 לירושלים.

 

רבע שני

 

הספסל הירושלמי לא סיפק את הסחורה ואילת צימקה ל-5, אבל אדם אריאל בשלשה וחטיפה החזיר ל-19:28. ניסים התעורר עם נקודות ראשונות והוריד את הפער ל-4, כשמקביל סמית' אוסף עבירה שנייה שטותית. אילת שיחקה טוב יותר, אך החטאות מעבר לקשת (0 מ-6 בפתיחה) והחטאות עונשין רבות מדי, בעיקר של יוטר, מנעו ממנה להתקרב. ירושלים אמרה תודה ועם סלים של הלפרין ושלשה של רייט ברחה שוב ל-30:40. ברקוביץ' וניסים הגיבו בשני סלים רצופים, אבל הלפרין הנפלא (12 נקודות עד המחצית) קבע 34:43 לירושלים בהפסקה.

 

רבע שלישי

 

ג'ונס והלפרין המשיכו ביכולת הטובה גם אחרי ההפסקה ופתחו פער שיא של 16 נקודות, 36:52 אחרי לייאפ במתפרצת של הלפרין. שמיר לקח פסק זמן, אבל ג'ונס ומקי המשיכו לחטוף כדורים, ירושלים טסה לסלים קלים ודאנק של אליהו השלים 15 נקודות ללא מענה והקפיץ את הארנה, 36:58. אילת קלעה בשעה טובה שלשה ראשונה, אבל טימור בפאול וסל המשיך להגדיל, 47:71. שתי קליעות עונשין של יוטר קבעו את תוצאת הרבע השלישי, 71:49.

 

רבע רביעי

 

אילת אפילו לא עשתה קולות של קאמבק, פרנקו התחיל לחשב דקות לקראת הגמר ואריאל הגדיל את הפער ל-53:79. האורחים מהדרום הרימו ידיים סופית ודאנק של גפני קבע כבר 57:88. בדקות האחרונות כבר עלו דניאל גור-אריה, תום מעיין ואפילו נער הפוסטר איתמר מור, אבל גם זה לא עזר לאילת כדי לצמק, 65:97 בסיום.

 

קלעים

 

ירושלים: הלפרין 22, ג'ונס 16 (10 ריבאונדים), רייט וסמית' (7 ריבאונדים) 14 כ"א, אליהו 12, מקי ואריאל 5 כל אחד, טימור 3, גפני, מעיין ומור 2 כל אחד. כן שותף: גור-אריה.

 

 

אילת: כדיר 18 (8 ריבאונדים), וויאט ויוטר 10 כל אחד, ניסים ופאלמר 8 כל אחד, ברקוביץ' 7, אסברי 4. כן שותף: שמחון.