רוג'ר פדרר יכול להשיג הערב נקודת ציון נוספת בקריירה המדהימה שלו אם ינצח בגמר ווימבלדון ה-129  שהחל כעת לשיאן הזכיות בטורניר עם שמונה צלחות. כרגע מדורג השוויצרי במקום הראשון בצוותא עם פיט סמפראס, גיבור ילדותו.

הבעיה של פדרר היא שהיריב שלו הוא נובאק ג'וקוביץ', המדורג מספר 1 בעולם ביתרון ניכר לפני יריבו. אם הסרבי ינצח הוא לא רק ינכס לעצמו תואר שלישי בטורניר וגראנד סלאם תשיעי בקריירה אלא ישווה את המאזן בקלאסיקו של עולם הטניס ל-20:20.
"אני חייב להמשיך כך עוד משחק אחד כדי להפוך את השבועיים האלה למושלמים", אמר פדרר בן ה-34 בחודש הבא, שעשוי להפוך היום לאלוף המבוגר ביותר בווימבלדון מאז שהחל העידן המקצועני ב-1969. "תמיד ידעתי למה אני ממשיך לשחק. אני פשוט נהנה", 

גם נולה יודע שיהיה קשה. "המקום שבו פדרר משחק את הטניס הטוב ביותר שלו  הוא המגרש המרכזי בווימבלדון", אמר הסרבי, שניצח אשתקד את השוויצרי רק בתום מותחן שנמשך חמש מערכות ולאחר שהוליך במערכות 0:2, "בדרך כלל הוא מעלה רמה ברגעים החשובים ולכן הוא כזה אלוף גדול. כולנו יודעים עד כמה הוא טוב, הכי טוב בכל הזמנים"

מהלך המשחק
 
מערכה ראשונה
 
פדרר פתח את המשחקון הראשון על האפס וגם נולה לא התקשה להשוות ל-1:1, אבל בשני המשחקונים הבאים נאלצו שני היריבים להתאמץ כדי לשמור על ההגשה שלהם, 2:2. השוויצרי שוב ניצח מבלי להפסיד נקודה בהגשה שלו ומיד אחר כך שבר את הסרבי באותו סטייל, על האפס ועלה ל-2:4. אלא שג'וקוביץ לא התרגש, שבר מיידית והשווה ל-4:4. פדרר הגיב במשחקון נקי שלישי במערכה אבל גם נולה שמר על ההגשות, 5:5. השוויצרי עלה ל-5:6 ובמשחקון ה-12 הסרבי הציל שני "סט פוינטס" עם אייסים והשווה ל-6:6. בשובר השוויון יצא נולה ממצב אבוד על ההגשה של פדרר, עלה ל-0:1 ושייט ל-1:7 במשחקון ו-6:7 במערכה הראשונה.
 
מערכה שנייה

שני הטניסאים שמרו על ההגשות שלהם די בקלות בארבעת המשחקונים הראשונים, 2:2. לפדרר היו כבר שתי נקודות שבירה במשחקון החמישי, אבל ג'וקוביץ' יצא גם מזה ועלה ל-3:4. במשחקון העשירי יצא השוויצרי מנקודת מערכה והשווה ל-5:5. המשחקון ה-11 נמשך שמונה דקות, עבר מצד לצד ונגמר בניצחון הסרבי ששמר על ההגשות שלו ועלה ל-5:6. ואז הגיע השובר השוויון. נולה עלה ל-3:6, פדרר חזר בצורה הירואית ל-6:7, נולה החזיר ל-7:8 ואף הוביל 9:10 לפני שפדרר הפך וניצח 10:12 ו-6:7 במערכה כולה. סך הכל שמט הסרבי שבע נקודות מערכה.