ההפסד של ריאל מדריד לאתלטיקו 4:0 אתמול (שבת) בוויסנטה קלדרון, יחשב בשנים הבאות לצונאמי של הבלנקוס. לא ברור מה יקרה במועדון, אבל אלה גלים שמגיעים מרחוק ויכולים ליצור רעידת אדמה.
 
כריסטיאנו רונאלדו לא קיבל את ההפסד בצורה יפה. כתב של רשת הטלוויזיה TV3 ניסה לראיין אותו אחרי המשחק ואלה חילופי הדברים: "למה התכוונת כשניקית את הסמל של פיפ"א במשחק נגד קורדובה כשהורחקת?" רונאלדו: "שיט, אתה רוצה רוצה לדבר איתי על מה שהיה היום או על קורדובה שזה היה לפני שלושה משחקים?"

 
 
הכתב: "אבל אני רוצה לדעת מה קרה". רונאלדו: "אם היית עיתונאי חכם, ואתה לא, היית שואל אותי על המשחק הגרוע שלנו היום". הכתב שאל אותו על המשחק. רונאלדו השיב: "אתה חכם, אני סולח לך. זה היה עוד משחק שיט".
 
 
יותר מאוחר אמר רונאלדו: "כולנו אשמים במצב. לא היתה לנו את הגישה הנכונה ולא את הרצון. שיחקנו רע בכל החלקים של הקבוצה. זה יום שצריך לשכוח אותו כמה שיותר מהר. אנחנו חייבים ללמוד מהמשחק הזה אם אנחנו רוצים עדיין לזכות האליפות. זה היה יום מזוין, כי הפסדנו בגדול. אנחנו חייבים להרים את הראש, כי הליגה עוד ארוכה".
 
 
 
 
רונאלדו אמר שאין לו הסבר לכך שריאל מדריד לא ניצחה את אתלטיקו שישה משחקים העונה: "עד לפני שנתיים הם לא ניצחו אותנו 19 שנה. אנחנו טובים מהם, אבל את זה צריך להראות על כר הדשא. הגענו למשחק עייפים אחרי יום רביעי נגד סביליה ובאתלטיקו מדריד סירבו לשנות את מועד המשחק". רונאלדו ניסה להרגיע: "לפני כמה עונות הפסדנו 5:0 לברצלונה וזה היה יום לא קל, זה כמו עכשיו, אבל הפסדנו 3 נקודות ולא 4". חבר הנהלת ריאל מדריד, אמיליו בוטראגניו, אמר: "התוצאה הזאת היא לחלוטין בלתי מתקבלת על הדעת". 
  
שוער ריאל, איקר קסיאס, לא הבין איזה טעות עשה בשער הראשון (כאשר הבעיטה של טיאגו נשמטה ממנו וחדרה לשער): "טעות שלי? איזה טעות? זה משהו שאתם רואים מהקו רק כי אתם לא מבינים מה היה באמת. מהמגרש ראו את זה אחרת, אבל אם אתם אומרים שזו טעות שלי - שיהיה". הוא הוסיף על המשחק: "היתה קבוצה טובה מאיתנו בכל החלקים של המגרש ואני יכול רק לברך אותם. הם שיחקו משחק מושלם ואין מה להוסיף לכך. זה הפסד מכאיב, קשה ואני מסכים לחלוטין לדברי אנצ'לוטי שהגישה של השחקנים למשחק היתה גרועה".
  
הכותרת של העיתון 'אס' למשחק היא: "אתלטיקו נהנתה וקעקעה את הספינה של מדריד". העיתון כתב: "בקלדרון היתה חגיגת שערים היסטורית. אתלטיקו מדריד התבגרה 15 שנה עם מטרה אחת מול העיניים לנקום בריאל מדריד וזה שבט שלם של אנשים עושה זאת ולא רק הקבוצה עצמה".
  
  
המספרים לגבי אתלטיקו מדריד הם מדהימים. בפעם האחרונה היא הבקיעה רביעייה מול ריאל מדריד בניצחון 0:4 בסטנטיאגו ברנבאו היה ב-1987 ועשתה זאת באותה תוצאה עשר שנים לפני כן ב-1977 בקלדרון, אבל זאת הפעם הראשונה שריאל מדריד לא כובשת נגדה בשלושה משחקי דרבי רצופים.
  
לוח הציונים של שחקני ריאל מדריד ב'אס' מעיד יותר מכל על המשחק הגרוע שלהם. נאצ'ו, קואנטראו, קרוס ויראמנדי קיבלו ציון של לב אחד וכל השאר לא קיבלו אפילו ציון. 
  
קרלו אנצ'לוטי אמר בסיום: "הגישה של השחקנים למשחק לא היתה רגילה. זה המשחק הכי גרוע שלי כמאמן ריאל מדריד". דייגו סימאונה: "השחקנים ידעו לקרוא את המשחק בצורה מבריקה וידעו מה לעשות במצבים מסוימים. יש לי קבוצה טובה מאוד בכך שהיא יודעת לתרגם את הרעיונות שלי לביצועים במגרש".
  
למרות הניצחון, באתלטיקו מדריד יצאו בשן ועין. קוקה שנפצע בהמסטרינג של רגל שמאל עשוי להחמיץ את המפגש מול לברקוזן באלופות. דייגו גודין סובל משבר באף.

הכותרת "אתלטיקו השפילה את ריאל", כתב העיתון הכללי 'אל מונדו' שיוצא במדריד: "הפעם לאיש לא יכולות להיות טענות לאתלטיקו על משחק נוקשה, על כיבוש שערים רק במצבים נייחים, על פרובוקטיביות. הם פשוט שיחקו טוב יותר עם הכדור וניצלו טעות מביכה של איקר קסיאס לעלות ל-0:1 ומשם ריאל כבר לא חזרה".
 
העיתון גם כתב ששלישיית BBC (רונאלדו, בייל ובנזמה) נראו לא מחוברים ובעימות בין קרלו אנצ'לוטי ודייגו סימאונה השנה הארגנטיני מוביל בלי שלאיטלקי יש תשובות איך לנצח אותו.