1. לפני ארבע שנים, היה וויאם עמאשה חלוץ שצד את עינו של יעקב שחר. 24 שערים שלו בשנתיים בקריית שמונה הביאו את נשיא מכבי חיפה להחתימו. בשנתיים שחלפו כבש עמאשה בחיפה 25 שערי ליגה. העונה יש לו שישה, בליגה ובגביע. ללא ספק, חלוץ טוב לכדורגל הישראלי.
  
לפני שנתיים היה שמעון אבוחצירה החלוץ הנחשק ביותר אצל הירוקים. 35 שערי ליגה בשנתיים וחצי, גם כן בקבוצה הצפונית, עשו את זה לשחר, והחלוץ נרכש. העונה יש לאבוחצירה שלושה כיבושים, כשהוא פותח בהרכב בשבעה משחקים בלבד.

  
איתי שכטר ואלירן עטר הם עאמאשה ואבוחצירה של לפני שנתיים ושלוש, ובעוד שנתיים יהיו אלה חלוצים אחרים. אם מסעות הרכישה הללו לא יסתיימו, שחר ימשיך לשלם חוזים, אך הקבוצה שלו תקרוס.
  
הדחה מהסגל נכונה לשחקנים שאינם נלהבים ואינם נלחמים. בדקות ששיחק אמש, חטף אבוחצירה יותר כדורים מכל שחקן קישור זר. אם חלוץ נחוש כל כך כשהכדור אצל היריב, אזי כשהכדור עובר לחיפה הוא חייב לזכות לביטחון ותמיכה.
  
2. ולמרות הכל, מכבי חיפה היא עדיין הכובשת החמישית בטיבה בליגה. מאידך, היא ספגה יותר מרעננה, וכמעט מחצית משעריה נספגו ברבע שעה האחרונה של המשחק. הבעיה של חיפה מתחילה באחוזי השליטה שלה בכדור. מול מכבי פ"ת החזיקה חיפה 62% בכדור, אר ספגה וכמעט ספגה שוב, כהרגלה, בדקות הסיום. הצוות המקצועי חייב לעשות מעשה: לתת את הכדור לקבוצה היריבה, זו שמתגוננת. או אז תיאלץ המתגוננת להחזיק בכדור, דבר שהיא לא מתורגלת אליו, והירוקים יהיו אלו שיחטפו ויצאו קדימה עם אבוחצירה החרוץ ועמאשה המהיר.
  
3. לא פחות משישה קשרים אחוריים שיחקו השנה במכבי חיפה, ודווקא עטאא ג'אבר הוא הטוב שבהם: גם יכולת הגנתית, גם יכולת רוחבית, גם פס לעומק ובעיקר - תוצר מחלקת הנוער. לפני עידן מיץ' גולדהאר, מכבי ת"א עברה תהליך דומה של רכישה, העמסת כוכבים וקריסה. שחר חייב לעצור את הטורנדו הזה, באמצעות כמה מהלכים: לא לבצע שינויים נוספים בהתקפה, אלא לתת ביטחון לחלוצים הקיימים ולהמתין למושאלים שישובו בתום העונה; תמיכה מלאה בקישור הקדמי, שיכלול שניים מבין חן עזרא, עידן ורד ורובן ראיוס; הסטת יוסי בניון לקישור האחורי, כדי שיוכל לנהל את המשחק עם הפנים לשער ולהיכנס לעומק, בעוד אחד משני הקשרים הזרים, קמארה או מיצ'ל, יירדו לספסל.
  
בנוסף, מרקו בלבול צריך להסיט את מיצ'ל לעמדת הבלם, שם יהיה הספרדי סיפור הצלחה לא פחות מאשר אוביידו חובאן מהפועל ב"ש. הסדר הזה של ארבעה חלוצים, שלושה קשרים קדמיים, שלושה אחוריים, ארבעה מגנים ושלושה בלמים, ייתן סדר ושקט במחנה הירוק. תהליך ההעמסה ייפסק, תהליך הדילול יחל, השחקנים ינשמו קצת אוויר וחיפה תחזור להיות קבוצה מאורגנת לקראת הקיץ.