איזה שבוע היה לליגיונרים שלנו בעולם. לא בכל יום מאמן ישראלי מגיע לגמר יבשתי (ומפסיד), שחקן ישראלי כובש מול מאמנו לשעבר (ומפסיד) ועוד אחד מבקיע בליגת המשנה באנגליה (ומפסיד). ועכשיו ברצינות, גרנט אמנם לא לקח את אליפות אפריקה אבל הוכיח שהוא גדול, בירם כיאל עשה סיפתח יפה בברייטון ואבי ריקן חזר מפציעה כמו מקצוען אמיתי. המדור שלנו חוגג 3 (מדורים, לא שנים) וגאה להיות ישראלי. 

 
 

באפריקה לא יודעים לומר תחת - אברם גרנט (גאנה)
אוי אברם, כבר היית בסרט הזה. באת לגאנה משום מקום, טיפסת עד לגמר אליפות אפריקה, התלוצצת על הפנדל של ג'ון טרי ותראה מה קרה. המאמן הישראלי הבכיר שלנו שוב הגיע קרוב לבאר רק בשביל לראות את חוף השנהב שותה ממנה בריקודים עממיים. בכל אופן, מדובר בגאווה ישראלית.
 
למי שכבר הספיק לשכוח, אברם גרנט הוא מסוג האנשים שאי אפשר להישאר אדישים אליהם. אחרי שני קמפיינים בנבחרת ישראל גרנט מיצה את עצמו בביצה שלנו וניסה את מזלו באירופה. הוא נחת באנגליה, פילס את דרכו ללונדון הישר לזרועותיו של רומן אברומביץ' ובהמשך תפס את מקומו של ז'וזה מוריניו בצ'לסי. 
 
עונה סבירה בפרמייר ליג וגמר היסטורי בליגת האלופות לא הספיקו וגרנט הלך הביתה. עם פורטסמות' ו-ווסטהאם הוא ירד ליגה, בפרטיזן בלגרד הוא החליף את אלכסנדר סטנוייביץ' ובתאילנד הוא הגיע לתפקיד מבטיח, אבל לא משהו שמנע ממנו לנדוד לגאנה.
 
אז לפני שאנחנו מקניטים, צריך לזכור שהאיש הזה עמד אי שם במילניום הקודם על הקווים של הפועל פתח תקווה, הפועל חיפה ומכבי תל אביב. להגיע משם לסטמפורד ברידג' ולהסתכל לפרגוסון בלבן של העין זה לא צחוק. גם לא גמר אליפות אפריקה. שאפו, אברם.
 
ספוילר: בסוף המדור נדבר על טל בן חיים
 
 
התפוצץ בשוויץ - אבי ריקן (פ.צ. צריך) 
הליגה השוויצרית חזרה מפגרת החורף ואבי ריקן לא יכול היה לבקש פתיחה טובה יותר לחצי השני של העונה. הקשר הישראלי שנעדר תקופה ארוכה בגלל פציעה, חזר לסגל במשחק החוץ של פ.צ. ציריך נגד סט. גאלן וכבש את השער השלישי לזכות האורחים בניצחון 1:4. 
 
ריקן ידוע כשחקן שלא מוותר לעצמו. בעונת הבכורה הוא גילה המון אופי וסיים עם 6 שערים ב-28 משחקים. הגול בסוף השבוע היה השמיני שלו בשוויץ אנחנו מקווים שעכשיו הוא יחזור למסלול הנכון וזאת לא תהיה ההופעה האחרונה שלו במדור. 
 
אל תתעסק עם סוזה - מונאס דאבור (גראסהופרס)
אי שם בעונה שעברה פאולו סוזה שחרר את מונאס דאבור ממכבי ת"א וגראסהופרס השוויצרית קפצה על המציאה. כמו שהבנתם בסיפור של ריקן (ממש כאן מעל), הליגה המקומית שבה והחרגולים פגשו את באזל הגדולה. דאבור פתח בהרכב וגם כבש מול מאמנו הקודם שער שוויון. אבל העניין לא הסתכם בזאת. הפורטוגלי התעצבן על הקווים, באזל העלתה הילוך ובסופו של דבר ניצחה 2:4. אנחנו עדיין מפרגנים לדאבור על הגול. 
 
דאבור. נתן גול מול סוזה
 
בא, כבש, הפסיד - בירם כיאל (ברייטון)
בירם כיאל, שאיבד את מקומו בסלטיק והגיע לברייטון כדי לשקם את הקריירה האירופית שלו, רגע לפני האפשרות שאולי הוא יחזור לארץ. בסוף השבוע אירחה קבוצתו החדשה את נוטינגהאם פורסט ורשמה הפסד רביעי ב-5 המשחקים האחרונים. הישראלי עלה מהספסל בפיגור 3:1 ובתוספת הזמן צימק את התוצאה. 
 
ספק אם זה מנחם משהו במועדון, שממשיך לשקוע וכעת המרחק ממנו לקו האדום הוא שתי נקודות בלבד. מה שבטוח, השער הזה ייתן לכיאל המון ביטחון לקראת המשך העונה ואולי גם אלי גוטמן יקח אותו בחשבון בהמשך קמפיין הנבחרת במוקדמות היורו. 
 
כיאל חוגג שער בכורה בברייטון (קלטתם איך הפכנו את התמונה למעלה? מקצוענים)
 
איפה הניצחון? גיא לוזון וטל בן חיים (צ'רלטון)
נשארים בצ'מפיונשיפ. גם צ'רלטון לא מצליחה לצאת מהמשבר שפקד אותה ובסוף השבוע ספרה 5 משחקים ללא ניצחון, שלושה מהם עם גיא לוזון על הקווים, שאחרי שתי תוצאות תיקו ראה את קבוצתו מפסידה בחוץ 3:1 למידלסברו. צ'רלטון שפתחה את העונה בצורה נהדרת רחוקה 6 נקודות מהקו האדום. לפחות טל בן חיים שמר על מעמדו והשלים 90 דקות במשחק ה-199 בקריירה האירופית שלו. שבוע הבא הוא יחגוג 200?