"יניב קטן ראוי לכבוד הגדול שמעניקים לו אוהדי מכבי חיפה. קטן הוא ללא ספק אחרון המנהיגים בקבוצה", כך אמר המאמן יצחק שום לקראת טקס הפרידה שייערך הערב באצטדיון סמי עופר לאחד הסמלים הגדולים ביותר של הירוקים.

לאורך הקריירה לא לבש קטן חולצה אחרת בישראל מלבד זו של מכבי חיפה. לפני תשע שנים שיחק שמונה משחקים בווסטהאם יונייטד האנגלית, אבל מיהר לחזור לכור מחצבתו שבו סיים בתום העונה שעברה את קריירת המשחק כשבאמתחתו 467 משחקי ליגה ובנוסף 43 הופעות בגביע המדינה, 48 הופעות בגביע הטוטו ועוד 70 משחקים בגביעי אירופה השונים. בסך הכל 630 משחקים רשמיים בקבוצה מהכרמל.
שיאן ההופעות במכבי חיפה, אלון חרזי, נזכר אתמול: "במחנה האימונים הראשון של יניב בבוגרים יצאנו לאוסטריה ובשעת בוקר יצאנו לריצה ביער. יניב פתח בריצה לפני כולם בקצב שלא התאים לאימון. פניתי אליו תוך כדי ריצה וביקשתי ממנו להאט את הקצב ולא לרוץ ראשון. 'הילד' נעלב והתחיל לבכות. לקח לי זמן להצליח להסביר לו שלא הייתה כוונה לפגוע בו. קטן, כמו באותה ריצה ממש, רצה תמיד להיות ראשון. הוא יכול להיות גאה בקריירה שלו. צריך לאחל לו חיים טובים בהמשך ושיישאר בכדורגל"

חרזי וקטן הם שני השחקנים היחידים בתולדות מכבי חיפה ששיחקו פעמיים בשלב הבתים של ליגת האלופות. באחת הפעמים אימן את הקבוצה יצחק שום, שהרגיש מאוד בנוח להיזכר שוב באותה תקופה: "שיחקנו במנצ'סטר נגד יונייטד. קטן כבש את השער הראשון במשחק, ולמרות שהפסדנו 5-2, תמיד אזכור שהוא היה השחקן הראשון שלי כמאמן בליגת האלופות שכובש שער. אין ספק שמדובר בשחקן מזן מיוחד בדור מיוחד.
,אני הכרתי אותו עוד כמאמן הנבחרת האולימפית. גם אז ידעתי שמדובר בשחקן שאפתן מאוד", אמר שום והוסיף: "ליוויתי אותו בשיחות אישיות בשעות הקשות שלו. אחר כך, כשהגעתי לאמן את מכבי חיפה, קיימנו שיחה לאחר שהוא טען כי המאמן אברהם גרנט מיעט לתת לו מקום בהרכב. אמרתי לו שמהמחזור הבא הוא יפתח בהרכב במשך חמישה משחקים ברציפות כדי שיוכיח לי שמגיע לו לשחק. קטן לקח את ההזדמנות, שיחק בביטחון ובשאפתנות והפך לחלק בלתי נפרד מהמועדון, כזה שהאוהדים מתאהבים בו".
קטן חגג בחודש ינואר 34 חורפים. בגיל צעיר מאוד היה שותף לעונה אירופית מדהימה של הירוקים, שבה שיחק גם האווירון אלון מזרחי. "אני זוכר את העונה הגדולה באירופה ואת הניצחון 2-3 על פ.ס.ז' בקריית אליעזר, שבו קטן בישל לי שער ניצחון", אמר האווירון ושיבח את הפורש: "תראה עד כמה הוא היה לויאלי למכבי חיפה. מגיל שמונה שיחק בקבוצה. אני אוהב שחקנים שנאמנים למועדון שבו צמחו, ויודע שהוא דחה על הסף הצעות שקיבל ממועדונים אחרים. כל תשואות הפרידה שיקבל מהאוהדים מגיעות לו". מזרחי וקטן הם שני השחקנים היחידים במכבי חיפה שכבשו שלושער במשחק בגביע אירופה.
מאמן נבחרת הנערים, אלון חזן, שיבח את קטן: "בגיל 34, כשחקן של מ.ס. אשדוד, שיחקתי בקריית אליעזר נגד קטן ובסיום המשחק כשעמדנו אחד ליד השני מתנשפים ומזיעים, אמר לי קטן שבעבר היה חלומו הגדול לעמוד ליד שחקנים כמוני וכמו איל ברקוביץ' וראובן עטר - ועכשיו הוא עושה זאת. אמרתי לו שאני שמח שהוא חלק מחילופי הדורות ועושה זאת בענווה".
בחיפה הושלמו ההכנות לטקס הפרידה ואף הוכנה חוברת מיוחדת שתחולק לצופים, שבה מצוטט קטן: "זה לא פשוט עבורי לסכם תקופה כזאת. יש בי תחושת גאווה וסיפוק. במבט לאחור, נתתי הכל עבור המועדון. עבורי מכבי חיפה זה הכל: היא האהבה הכי גדולה שיש לי והגעגוע הכי גדול שלי".
מאמן הקבוצה, מרקו בלבול, אמר: "הייתי עם קטן בליגת האלופות, זכינו יחד באליפויות. הוא היה מאמן על המגרש. המוח של הקבוצה. שחקן איכותי ו-ווינר בלתי רגיל. אחד הסמלים הגדולים של המועדון. הייתה לי את הזכות הגדולה גם לאמן אותו וגם לשחק איתו".
קצת סטטיסטיקה. ב-24 בספטמבר 2011 הוא כבש את שערו ה-100 בכל המסגרות במשחק הניצחון על הפועל רמה"ש. עד הפרישה הוסיף עוד שלושה. בסך הכל סיים קטן את הקריירה עם 78 שערי ליגה, 15 בגביע אירופה, עשרה בגביע המדינה ועשרה בגביע הטוטו. את נבחרת ישראל הוא יצג ב-31 משחקים שבהם כבש חמישה שערים. התואר היחיד שלא זכה בו היה גביע המדינה. אבל את זה לבטח לא יזכרו.