חרת ישראל נחתה אמש בארץ לאחר ההפסד 3:1 בז'ניצה מול בוסניה ביום שישי האחרון. "התעוררנו מהחלום" כינה זאת רון קופמן בתכנית הספורט של 103FM, שניות ספורות לפני שהתראיין בתכנית אלי גוטמן.

"אנחנו מאוד רחוקים" ענה המאמן בפתיחת דבריו לשאלה האם נשתתף ביורו בצרפת בקיץ הבא, "אני משתדל לקחת את הדברים בפרופורציות. מאמן כדורגל הולך לחדר ומבקר את עצמו, רואה איפה הוא שגה ואני ראשון המבקרים. צריך לשמור על פאסון ולהמשיך הלאה".
גוטמן נשאל על יציאת מספר משחקני הסגל לחופשות הקיץ היישר מבוסניה ואם לא היה ראוי שהנבחרת תשוב ארצה כיחידה אחת מגובשת: "בשבוע הזה כל השחקנים התנהלו בגישה מקצועית. ערן זהבי, שיצא לחופשה, הוא בחור שחי על המקצוע, הוא הגיע לאן שהוא הגיע בזכות המקצוענות. ערן אמר שמבחינתו הפגרה מתחילה ב-13.6. הוא עשה עונה נהדרת בליגה, יצא איתנו למחנה האימונים והיה אחד השחקנים היותר טובים במשחק. לאחד כזה אין לי טענות, אבל עדיף היה לו התמונות היו יוצאות עוד מספר ימים".

זהבי ובן חיים אחרי הגול. למאמן אין טענות על חופשתם (אודי ציטיאט)
המאמן נשאל על ארבע הדקות לאחר שערו של טל בן חיים, בהן שמטה הנבחרת יתרון ולבסוף ירדה להפסקה בפיגור: "זה נכון שהשער שלנו הגיע משום מקום, אפילו שהיה זה תרגיל שעבדנו עליו באימונים. המיקום של בן חיים לא היה מקרי, אבל נעזוב את זה. ואז הגיע גול השוויון – זה בדיוק המקום בו אנחנו נופלים. במאצ'אפ הזה הנקודתי, כנף ימין של בוסניה ניצח את המגן השמאלי שלנו. במשחקים מהסוג הזה, ברמות האלה, אסור לשגות. אצלנו בליגה אפשר לשגות ולא תמיד תשלם – וגם אם תשלם, הקבוצה שלך תנצח את המשחק והשגיאה תתמוסס".
"הגעתי לאמן את נבחרת ישראל וזה התפקיד הכי נחשק ומאתגר שיש. לכל אורך הקריירה שלי הלכתי למקומות כדי לעשות מה שלא הצליחו אחרים. אני נמצא כרגע בתקופה שאני עדיין לא מצליח, וכשהלכנו למשחק הזה הייתה לי הרגשה טובה ושאלתי את השחקנים 'למה שלא ננצח את בוסניה?'. מבחינתי הגול השני, כי בגול הראשון שגינו נקודתית וזה חלק מהמשחק, הוא מנטלי".
"הגול השני שספגנו נובע ממנטליות" (אודי ציטיאט)
במהלך סוף השבוע צוטט אלי גוטמן במספר ראיונות כאומר כי לא עשה שום טעות בניהול המשחק ובהכנה אליו, ועל כך הגיב: "מה שאמרתי זה שאחרי ניתוח לאחור, הייתי נוהג בדיוק אותו דבר. מבחינת אסטרטגיית המשחק הייתי נוהג אותו דבר כי הם לא ניצחו אותנו בלחץ, באסטרטגיה או בהחזקת כדור. נקודתית משגיאה שהפכה לשער".
"היו לנו כדורים שהלכו לאיבוד בלי סיבה, וזה בסדר כי זה גם חלק מהמשחק וזה קורה גם לברצלונה מול יובה, אבל זו לא הייתה הבעיה שלנו" אמר גוטמן על היכולת של נאתכו ועל איבודי הכדור, "אלא שבנקודות מסוימות נפלנו, כמו בגול הראשון ובגול השלישי. ברמות האלה משלמים במזומן ומיד".
בהמשך ישיר לכך, התייחס המאמן הלאומי ליכולת הלגיונרים שלא מצליחים לשחזר את יכולתם מהעונה הסדירה בקבוצותיהם: "בצד השני לא משחקים בצסק"א, בגנט או בצ'רלטון אלא ברומא ובמנצ'סטר סיטי. השחקנים שלי צריכים להבין את זה שנפלנו מהם נקודתית".
המאמן אף התבקש להגיב לשאלה האם ייתכן שהשחקנים לא מבינים את הוראותיו, כפי שנטען בתכנית: "הם מבינים בדיוק את מה שביקשתי מהם. ההוראות לא ניתנות רק בוידאו, אלא גם בוידאו וגם באימונים על המגרש. השחקנים צריכים להבין שברמות האלה אם אנחנו שוגים פעם אחת, אנחנו סופגים. אני לא רוצה לפגוע באף אחד, אבל שחקן ששוגה בליגה לא ישלם".
"אני רוצה לסיים את הקמפיין במקום השלישי. אני לא יכול לשים את האצבע על שחקן אחד שלא נתן את כל כולו. שיחקנו והגיע לנו לנצח את המשחק הזה. נבחרת ישראל לדורותיה מבליחה אחת ל...המשחקים נגד אוסטריה (0:5) ונגד בוסניה (0:3) הם יוצאים מהכלל. כדי להגיע לטורניר גדול צריכים לתת שניים או שלושה משחקים כאלה בקמפיין, ולזה עדיין לא הגענו".
"אחד הדברים שלמדתי מהקמפיין הקודם, זה שכדי לעלות לטורניר אנחנו חייבים לנצח נבחרות מדרגים מעלינו. במשחק מול בוסניה עליתי בהרכב התקפי והצליח לנו ומול וויילס עליתי פחות או יותר עם אותו הרכב ולא הצליח לנו. במשחק האחרון אמרתי 'בואו קודם כל נביא את הנקודה, ואחר כך את השתיים הנוספות'. את הסיכומים אני רוצה לעשות בסוף ולא אברח מכלום".
"בנבחרת אי אפשר להסתמך על מנהיג אחד, אלא צריך שלושה, ארבעה וחמישה שימשכו את השחקנים האחרים. בנבחרת כיום אין לנו שחקנים כמו בניון, ברקוביץ' או רביבו. ברגע שספגנו את הגול הראשון, ציפיתי ששחקנים ידעו להרגיע, לרדת בתיקו ולהתחיל להיערך למחצית השנייה".
לסיום התייחס גוטמן לכך שהנבחרת תמוקם במוקדמות המונדיאל בדרג הרביעי: "הדרגים האלה הם בולשיט. אין לי בעיה לפגוש עוד פעם את וויילס בדרג 1 ולא את גרמניה" ואמר ועל כך שהנבחרת ירדה בדירוג תחת כוהנתו: "אז אני לוקח את זה על עצמי".
שתף בפייסבוק שתף בטוויטר