חדשות מתפרצות

דיווח: שלוחת דאע"ש באפגניסטן אחראית לפיגוע באיראן‎

מבזק חדשות

המודיעין האמריקאי מאשר כי ארגון המדינה האסלאמית-ח'ורסאן, השלוחה של דאע"ש באפגניסטן, עומד מאחורי פיגוע ההתאבדות המשולב ליד קברו של קאסם סולימאני בעיר כרמאן שבאיראן שבו נהרגו קרוב למאה בני אדם - כך דיווחה סוכנות רויטרס.

יממה אחרי שסוכנות הידיעות הרשמית של דאע"ש פרסמה הודעת קבלת אחריות על הפיגוע ביום רביעי והכריזה כי שני מחבלים מתאבדים ביצעו את ההתקפה, ציטטה רויטרס גורמים שסיפרו כי המודיעין האמריקאי יירט תשדורות שמאשרות כי השלוחה של המדינה האסלאמית-ח'ורסאן אחראית לפיגוע. "המודיעין ברור ולא ניתן להפרכה", אמר אחד הגורמים.

מוקדם יותר היום, מסר משרד המודיעין האיראני כי אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בכרמאן היה בעל אזרחות של טג'יקיסטן ופרסם צילומים שלו. כמו כן, נמסר כי כוחות הביטחון עצרו שני חשודים בסיוע לשני המחבלים ועוד תשעה חשודים בקשרים למתקפה וכי נתפסו גם חומרי נפץ, חגורות נפץ, מטעני חבלה בשלט רחוק ונפצים.

ארגון המדינה האסלאמית-ח'ורסאן הפך בשנים האחרונות לאחת השלוחות הפעילות ביותר של דאע"ש, כאשר הוא אחראי בעיקר לפיגועים נגד מסגדים ומאמינים שיעים באפגניסטן ונגד כוחות הביטחון של הטאליבן. עם זאת, הפיגוע באיראן לא היה הקטלני ביותר של השלוחה - באוגוסט 2021, בעיצומה של הנסיגה האמריקאית מאפגניסטן, התפוצץ מחבל מתאבד של הארגון בכניסה לנמל התעופה הבינלאומי של קאבול וכתוצאה מהפיצוץ ומחילופי האש בזירה נהרגו 169 אזרחים אפגנים ו-13 לוחמי מרינס אמריקאים. 

חיים איסרוביץ 05/01/2024 23:34
שתפו: