חילופי המסרים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נמשכים. בנאום לוועידת איפא״ק, אמר נתניהו כי "אי אפשר לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ואז להתנגד לישראל כשהיא מממשת את הזכות הזו. אתה לא יכול להגיד שאתה תומך במטרה של ישראל להשמיד את חמאס, ולאחר מכן להתנגד לישראל כאשר היא נוקטת בפעולות הנדרשות להשגת מטרה זו".

ישראל מתעלמת מהמשבר עם ארצות הברית, ואנחנו בדרך לאסון | יעקב פרי
ביידן הוא אמנם ידיד ישראל אבל עכשיו הבחירות חשובות לו יותר | זלמן שובל‎

"אתה לא יכול להגיד שאתה מתנגד לאסטרטגיה של חמאס להשתמש באזרחים כמגן אנושי, ואז להאשים את ישראל בקורבנות האזרחיים שהם תוצאה של האסטרטגיה הזו של חמאס. הניצחון שלנו בהישג יד. אני יודע שהרוב המכריע של העם האמריקאי עומד איתנו", הוסיף.

כזכור, לפני כיומיים התבטא נשיא ארה"ב במילים חריפות וחסרות תקדים וטען כי "נתניהו יותר פוגע בישראל, משעוזר לה, כשהוא לא פועל להפחתת מקרי המוות של האזרחים בעזה, ואני חושב שזו טעות, לכן אני רוצה לראות הפסקת אש, שבה יהיה שחרור של חטופים בתמורה להפוגה של שישה שבועות".

 ג'ו ביידן  (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

בדיווח שפורסם הבוקר (שלישי) באתר החדשות "פוליטיקו", ביידן ישקול להתנות את הסיוע הצבאי לישראל אם תרחיב את פעולותיה הצבאיות ברצועת עזה, כך לפי ארבעה גורמים אמריקאים בכירים. נכונותו של ביידן לנקוט בצעד זה משקפת את המתחים הקיצוניים ביחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר דחה את מאמציו של ממשל ביידן לרסן את התנהלותו במלחמה מול חמאס.

ע"פ הדיווח, אזהרתו של ביידן מסמנת שינוי בגישתה של ארה"ב והעברת מסר ברור לממשלת ישראל בנוגע לגבולות הגזרה בהתנהלותה מול חמאס.