חדשות מתפרצות

אושרה קצבה לילדים חולי סוכרת בגילאי 12-18

מבזק חדשות

אושרה קצבה לילדים חולי סוכרת בגילאי 12-18, כך הוחלט בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת שאישרה תקנות של המוסד לביטוח לאומי בעקבות הצעת חוק של חבר הכנסת יואב בן-צור (ש"ס), לפיהן הורים לילדים חולי סוכרת עד גיל 18 יקבלו גמלה חודשית מהמוסד לביטוח לאומי ולא רק הורים לחולים עד גיל 12 כפי שהיה נהוג עד כה.

הקצבה החודשית, בגובה 1,095 שקלים, תינתן ללא קשר למצב המחלה ולאיזון המטבולי של הילד החולה, החל מ-1 במאי 2016. ח"כ בן צור הביע סיפוק על ההחלטה ואמר: "אנחנו שליחי מצווה. אני מודה לאנשי המוסד לביטוח הלאומי שעמדו בהבטחתם ועמלו למען התקנת התקנות".

האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל ברכה על ההחלטה: "אנו מברכים את המוסד לביטוח לאומי בראשותו של פרופסור מור-יוסף, חברי ועדת העבודה הרווחה והבריאות על ההחלטה לאשר את התקנות החדשות שיאפשרו להורים לילדים סוכרתיים לקבל גמלה חודשית ממוסד הביטוח הלאומי עד גיל 18. כמו כן, האגודה מברכת את ח"כ יואב בן צור וקבוצת 'מתוקים אחרי גיל 10' אשר הובילו את המהלך החשוב. היוזמה צפויה להקל על ההורים בטיפול בילדיהם המאובחנים בסוכרת נעורים, שהינה מחלה אוטואימונית כרונית הדורשת טיפול באינסולין לאורך כל חייהם ומחייבת מעקב יומיומי ואינטנסיבי אחר איזון ערכי הסוכר בגופם".

אורית א. בראון 30/03/2016 22:26
שתפו: