חדשות מתפרצות

הסנגוריה הציבורית: מברכים על חשיפת הראיה החדשה, המחזקת את טענות החפות של זדורוב

מבזק חדשות

תגובת הסנגוריה הציבורית להתפתחות בפרשת רצח תאיר ראדה: "הסניגוריה הציבורית מברכת על חשיפת הראיה הפורנזית החדשה, המחזקת את טענות החפות של רומן זדורוב. הסניגורים שייצגו את זדורוב בערעור פנו כבר בשנת 2012 לפרקליטות בבקשה שיחקרו את מעורבותה של א"ק. בנוסף טענו הסניגורים בערעור לבית המשפט העליון שהתגלו ראיות חדשות, ביניהן ראיות הקשורות לא"ק, וביקשו להחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי. בית המשפט העליון קיבל את הבקשה והחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי אך דחה את הבקשה להציג את הראיות שקשורות לא"ק וא"ח.

"הסניגוריה הציבורית מנהלת בשנים האחרונות מאבק למניעת הרשעות שווא ולתיקונן. בין יתר הנושאים שהמקרה של זדורוב מעורר: החשש מהרשעות המבוססות על הודאות שווא,  שימוש במדובבים ובראיות מדעיות לא מהימנות, הבעייתיות שבהרשעה ברוב דעות, ומידת הנכונות של המערכת לבדוק את עצמה, שמא טעתה, כפי שכל מערכת אנושית עלולה לטעות. אנחנו מקווים שבמקרה זה תמוצה הבדיקה, והאמת תצא לאור.

שרת המשפטים איילת שקד מינתה לאחרונה ועדה לבחינת נושא הרשעות השווא. מדובר בהזדמנות לערוך חשיבה מחודשת ולהביא לשינויים חשובים, שימנעו את העוול הנורא של הרשעת חפים מפשע".

מור שמעוני 25/10/2018 21:49
שתפו: