המלחמה הביאה איתה תקופה לא פשוטה רגשית וגם כלכלית. אבל החיים ממשיכים, אנחנו צריכים להתפרנס, להחזיק את העסק, להרוויח ואפילו לגדול. איך עושים את זה?

"חיים בלה בלה לנד": הביקורת הזועמת נגד ניהול האוצר במלחמה

 הדבר הראשון והכי חשוב - להתאפס! לצאת מהקיפאון ולהתחיל לפעול. אין מה לחכות ״שהמלחמה תגמר״ או לתקופה של ״אחרי״. אנחנו בעיצומה של  תקופת לחימה ממושכת וארוכה, ואנחנו חייבים לנהל שיגרת חיים בצל מלחמה. לכן אחרי שעברנו את ההלם הראשוני, למרות הקושי צריך להתחיל לעבוד.

אם עד עכשיו שיווקנו את העסק בצורה חופשית ברשתות החברתיות, היום התוכן שלנו צריך להיות מותאם למצב. מצד אחד לקדם את המוצר/שירות שלנו ומצד שני להיות רגישים. אנחנו לא רוצים לייצר אנטגוניזם אלא אוזן קשובה.

לכן בשלב הראשוני כדאי להעלות לרשת מידע בעל ערך בתחום ההתמחות שלנו, בהקשר למצב, ורק מידע שנותן ערך, לא תוכן שיווקי.  לדוגמא אם אני עורכת דין לענייני נזיקין אז אני יכולה להביא מידע לגבי פיצויים מהמדינה על רכוש, פיצוי על ימי מילואים, זכויות לנשים שעובדות והבעל במילואים ועוד. בדרך זו אני שומרת על הרלוונטיות שלי, מבססת את המומחיות שלי, גורמת לאהדה בקרב קהל העוקבים שלי, יוצרת חשיפה רחבה וככה גם מגדילה את הקהל שלי.

 ככל שנגדיל יותר את הקהל ונחזק אותו, יהיה לנו בסיס טוב יותר כשנחזור לשווק רגיל, ובטווח הארוך נרוויח יותר כסף. תזכרו! לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים יש לכם ערך לתת. מסעדות ועסקים מתחום הקולינריה יכולים לפרסם מתכונים לאוכל מנחם, בתחום התיירות ינגישו מידע על ביטולי טיסות וחופשות, מאמנים ופסיכולוגיים יערכו הדרכות להתמודדות עם מצבי לחץ, הנחיית הורים, חרדה, ילדים ועוד.. בכל תחום ניתן למצוא תוכן רלוונטי.

בשלב השני, נוכל להתחיל לשלב תוכן שמשווק את המוצר/שירות שלנו אבל באופן מתון ורגיש. לשלב משפטים כמו ״ביחד ננצח״, ״החלטנו לבלות את האפטר במסעדת..״ ועוד.. שימו לב שהטון מתאים, לייצר הקשר למצב ולהראות לקהל שאמנם אנחנו משווקים אבל אנחנו לא מנותקים וחיים את המורכבות הזו.

באיזו רשת חברתית הכי כדאי לפעול ואיך?

אני ממליצה חד משמעית על רשת טיקטוק. לא אסביר פה את כל הנפלאות שלה אבל בגדול, כולם נמצאים שם! ואל תעזו להגיד לי שזה לילדים. עובדים שם רק עם סרטונים, לא צריך להשתעבד או לזבז זמן יקר. טיקטוק כיום נותנת חשיפה מאוד גדולה בלי קשר לכמות העוקבים שיש לכם. ולכן במשוואת ההשקעה מול תועלת, טיקטוק היא הכי משתלמת ואפקטיבית.

ולסיום, הטיפ הכי חשוב שלי, הכל תלוי בגישה שלכם. כשאתם מהססים ולא בטוחים, זה עובר לקהל שמרגיש את זה. תהיו הגב של עצמכם. תאמינו שמותר לעסק לחזור לחיים, שאנחנו צריכים להתפרנס ומותר גם בתקופה הזו להיות רווחיים. תפנימו, אנשים קונים! הם מחפשים לברוח מהשגרה, ובמקביל רוצים לחיות. הכל שאלה אם יקנו אצלכם או אצל המתחרה שישכיל ליישם ולשווק יותר מהר מכם.

זו לא רק דרך לשרוד, ולהשאיר את הראש מעל המים. יש לכם פה הזדמנות אמיתית לקדם את העסק בכמה רמות, לבסס עמודי סושיאל טובים ולהגדיל משמעותית את ההכנסות בעסק. אז אל תחכו שהברק יפגע והכל יחזור למה שהיה. חשוב להתחיל לפעול מעכשיו, ולפעול נכון.

הכותבת, עטרת גוטליב, מומחית לשיווק ברשתות החברתיות לעסקים וארגונים.