המידע הזה עלול להדיר שינה מעיניהם של ישראלים רבים: ברבעון הראשון של שנת 2019 חל זינוק של כ־50% בגניבות ג'יפים וג'יפונים לעומת שנת 2018.
ממדגם ארצי שנערך על ידי חברת איתוראן בקרב כ־600 אלף בעלי כלי רכב, עולה כי כ־38% מאירועי גניבות כלי רכב בשלושת החודשים הראשונים של 2019 בוצעו כאשר ברשות הגנב נמצא מפתח הרכב. 32% בוצעו באמצעות פריצה אלימה לרכב ו־13% בעזרת קידוד דרך שקע OBD שברכב. ב־8% מהגניבות נעשה שימוש בגרירה ובהעמסה, ב־4% מהאירועים הרכב נשדד מבעליו או שמפתחות הרכב הושארו בתוכו. ב־5% מהמקרים לא ניתן היה לקבוע את שיטת הגניבה.
לאן מעבירים את הגנובים? ברבעון הראשון של 2019 התמקדו הגנבים בהעברת כלי הרכב הגנובים לרמאללה ולטול כרם הסמוכות למרכז הארץ ואשר משמשות עבורם כערי מקלט. איפה גונבים? העבריינים מעדיפים "לעבוד" בגוש דן, שממשיך להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 32% מכלל ניסיונות הגניבה. אחריו מדורגים אזור השרון - 24%, נפת ירושלים ואזור הדרום - 13.5% כל אחד, השפלה - 7%, הצפון - 8%, יו"ש - 2%, ו־14% בערים שונות בארץ.
מה גונבים? כלי הרכב המועדים ביותר לגניבה הינם משנות הייצור 2015 עד 2018, המהווים יחד 60% מכלל כלי הרכב שנגנבו ברבעון הראשון של 2019. כלי הרכב הפופולריים ביותר בקרב גנבים הם ג'יפים וג'יפונים – 40%, כלי רכב פרטיים – 27%, מסחריים – 13%, משאיות - 8%, אופנועים – 5% וכלי צמ"ה – 1%.
מנכ"ל איתוראן, ניר שרצקי, ציין כי מתחילת שנת 2019 הובילה חברת איתוראן למעצרן של 37 חוליות של חשודים בגניבת רכב. מעצרים אלה צפויים לחסוך למשק (בטווח של שנה) 2,516 גניבות כלי רכב בשווי כ־201 מיליון שקל. במהלך הרבעון הראשון השיבה איתוראן כ־223 כלי רכב שנגנבו לבעליהם, אשר שוויים כ־44.6 מיליון שקל.