הכתבה נכתבה בשיתוף MAX

באמצעות אמצעי בטיחות יעילים, אפשר לא רק לשמור על עצמכם ועל הסובבים אתכם, אלא גם להשיג ביטוח רכב זול יותר. לכן, חשבנו שיעניין אתכם לגלות כיצד חיישנים, מצלמות ואמצעים מתקדמים נוספים יכולים לקדם את בטיחות הנהיגה שלכם בעתיד הקרוב.

זיהוי בעלי חיים
עם טכנולוגיות חדישות כמו מכ"מים ומצלמות אינפרא אדום, הרכב יהיה מסוגל לזהות בעלי חיים בכביש ולהפעיל אוטומטית את הבלמים. חברות כמו וולוו, אאודי, פורד ומרצדס-בנץ משלבות מערכות זיהוי בעלי חיים בדגמים שלהן כבר עכשיו.

פנסי אינפרא אדום
בזמן מזג אוויר גרוע כמו ערפל, ברד וסופות רעמים, תנאי הנהיגה הופכים מסוכנים יותר. כדי לעזור לנהגים לראות רחוק יותר בתנאי נהיגה גרועים, חברות רכב כמו אאודי, פורד, ב.מ.וו וטויוטה מייצרת פתרונות שמבוססים על פנסי אינפרא אדום.

כיבוי רכב מרחוק
לפעמים צריך לכבות רכב בגלל נהיגה פזיזה או במצבי חירום. טכנולוגיית כיבוי מרחוק תאפשר ביצוע כיבוי ברדיוס של 50 מטר מהרכב. GM וטויוטה הן חלק מחברות הרכב שעובדות על טכנולוגיה זו.

GPS דינמי
חברות רכב משקיעות בטכנולוגיית רכב עתידית זו, כדי להתחבר למפות תשתית בזמן אמת ולנטר משתנים פרמטרי נסיעה ותנאי כביש. זה יהיה כמו וייז או גוגל מפס, אבל עם יותר נתונים בזמן אמת המבוססים על בנייה ותנועה, לרבות התראה על סכנות כמו בורות. 

שמשת מציאות רבודה
מציאות רבודה תהיה משמעותיות בטכנולוגיות עתידיות בתחומים שונים, וההשפעה עשויה להתחיל עם השמשה הקדמית ברכבים. בעוד שאנו משתמשים בשמשות כדי לראות את הכביש, לוח המחוונים של הרכב עשוי להיות למעשה חלק מהשמשה כדי לאפשר קבלת נתונים בזמן אמת על מהירות, דלק, טמפרטורה וכיוונים.

גישה ביומטרית לרכב
בעתיד, תהיה חווית נהיגה אישית. עם טכנולוגיית רכב עתידית זו, נהגים יוכלו להשתמש בטביעות האצבע שלהם כדי לפתוח את הרכב ואפילו לאמת את הנהג.

זה יעזור בין השאר במניעת גניבות רכבים, באמצעות מעקב ואימות ביומטרי. מיצובישי, פורד, מרצדס בנץ ופולקסוואגן הן חלק מחברות הרכב המשקיעות בזה כיום.

ניטור בריאות פעיל
טכנולוגיית ניטור בריאות אקטיבית עשויה לסייע למנוע תאונות, אשר מתרחשות בעקבות נהיגה ארוכה מדי, נהיגה בשכרות או מצב רפואי כגון לחץ דם נמוך.

המערכת תוכל לזהות כאשר לנהגים יש בעיות, כמו התקף לב בזמן הנסיעה, ויכולה לשמש גם כדי לזהות תסמינים של שלל מצבים. זה לא רק מועיל לנהג, אלא גם יכול להפוך את הכבישים לבטוחים יותר עבור כל המשתמשים.

שילוב של ביטוח רכב שמתאים לצרכים שלכם, עם הטכנולוגיה הטובה ביותר, יכולים לעזור לכם לנסוע בצורה בטוחה יותר בעתיד.

הכתבה נכתבה בשיתוף MAX