חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, חשפה היום את הגרסה הישראלית ואת התמחור של דור שני למכונית הסופר-מיני של יונדאי – i20 .
המכונית החדשה, אשר כמו קודמתה מיועדת להתמודד בעיקר על השוק האירופי, מעוצבת בקווים מודרניים ישרים, עם נטישה מופגנת של העגלגלות שמאפיינת דגמים קודמים, לטובת קווים "אירופאים" שמזכירים עיצובים של סיטרואן, מרצדס ופורד.
יבואני יונדאי תמחרו את המכונית במחירים דומים ואף מעט יותר יקרים מאלה של הדגם היוצא, מה שמעיד על כך שהם מבקשים להוסיף ולהיות שחקן מוביל מול חברות הליסינג, ציי הרכב וההשכרה, ולצורך כך נדרש מחיר שממנו תוכל היבואנית להעניק הנחה מתאימה.
הגרסה הידנית של המכונית מוצעת תמורת 80,000 ₪ עם מנוע בנפח 1.25 ליטר, וגרסאות אוטומטיות מוצעות עם מנוע מחודש בנפח 1.4 ליטר ותיבה מיושנת יחסית, בעלת 4 יחסי העברה, תמורת 104,500 ₪ לגרסת הבסיס, ו-110,000 ₪ לגרסה המאובזרת.
בזכות הצלחה מרשימה בציי הרכב בחמש השנים האחרונות יונדאי i20 היוצאת הייתה המכונית הנמכרת ביותר בקטגוריית הסופר-מיני בישראל, עם מכירה של 31,200 יחידות. הדגם הבא הנמכר ביותר, גם הוא אחד הפופולריים בציי הרכב, הוא מאזדה 2, ממנו נמכרו 20,300 יחידות. אם כי בחלק מתקופה זו סבלה מאזדה ממחיר גבוה מאוד של היין היפני.
השנה צפויה להגיע לישראל מאזדה 2 חדשה, שגם היא תשוגר ככל הנראה לכיוון ציי הרכב ומעל לראשי הלקוחות הפרטיים, אלא שהפעם נהנית מאזדה מיין חלש בעוד שיונדאי סובלת משער דולר גבוה יחסית. מנגד, i20 מיוצרת בטורקיה שנחשבת שוק אירופי, בעוד שמאזדה 2 החדשה תגיע מתאילנד ולכן תחויב גם במכס.
i20 החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה, היא ארוכה, נמוכה ורחבה מהדגם היוצא ובסיס הגלגלים שלה (המרחק בין הסרן הקדמי לאחורי) הוארך ב-4.5 סנטימטרים חשובים. התוצאה היא אחת המכוניות המרווחות ביותר בקטגוריה שלה, נכון להיום.
מערכת ההנעה, מנוע ותיבת הילוכים, שודרגה אבל מעניקה הספקים וביצועים כמעט זהים לקודמת. מנוע ה- 1.25 ליטר מספק 84 כ"ס (לעומת 85 כ"ס) ו- 12.4 קג"מ ומזניק את המכונית מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 13.6 שניות (לעומת 12.7 שניות). ואילו מנוע ה- 1.4 ליטר מספק 100 כ"ס ו- 13.7 קג"מ, עם נתון תאוצה של 13.2 שניות ל-100 קמ"ש (לעומת 12.9 שניות). עם זאת, תצרוכת הדלק של המכונית אמורה להיות נמוכה יותר "בחיים האמיתיים".