יצרנית הרכב היפנית מיצובישי הודתה אתמול (שלישי) כי שינתה את נתוני צריכת הדלק של מכוניות מתוצרתה משנת 1991 בניגוד לתקנות היפניות, וזאת בניגוד לטענה המוקדמת כי ההתנהלות הבלתי תקינה של החברה החלה לפני 14 שנה.



בשבוע שעבר נחשף כי יצרנית הרכב השישית בגודלה ביפן השתמשה מאז שנת 2002 בשיטות שלא מאושרות על ידי רשויות התחבורה במדינה על מנת להציג צריכת דלק טובה יותר של דגמי המיני שלה שנמכרים בשוק האסייתי. אתמול התברר כי הדיווח השגוי למשרד התחבורה נמשך כבר 25 שנה וככל הנראה נוגע ליותר משני מיליון כלי רכב, אולם עדיין לא ברור באילו דגמים מדובר. נשיא תאגיד מיצובישי מוטורס ציין כי החקירה בעיצומה.



בעקבות החשיפה, ירדה אתמול מניית החברה ב־10% נוספים בבורסה של טוקיו, זאת לאחר שבשבוע האחרון איבדה מניית החברה כמחצית משוויה, סכום של כ־3.9 מיליארד דולר.



כזכור, בשבוע שעבר הודתה החברה בזיוף נתוני צריכת דלק ביותר מ-600,000 כלי רכב שנמכרו ביפן. המספרים בלחץ הצמיג שונו על ידי עובדים כדי שישפרו את שיעור הקילומטראז', כך נמסר מהחברה. כמעט 470,000 כלי רכב שמיצובישי ייצרה לחברת ניסאן הושפעו כתוצאה מכך והעניין נחשף לאחר שחברת ניסאן מצאה סתירות בנתונים, כך פורסם ב-BBC. בעקבות הפרסום, מניות מיצובישי צנחו ביותר מ-15 אחוזים בטוקיו.



מנהלי החברה, בהם נשיא חברת מיצובישי טטסורו אייקאווה, אמר כי "המעשה היה מכוון. זה ברור שהזיוף נעשה על מנת להפוך את הנתונים שייראו טוב יותר. אבל מדוע עשו את ההונאה הזאת - זה עדיין לא ברור", אמר אייקאווה.



על אף שהוא לא היה מודע לאי הסדרים, נשיא החברה אמר: "אני מרגיש אחראי". הנתונים המזויפים כללו 157,000 מכוניות של מיצובישי ו-468,000 כלי רכב המיוצרים לחברת ניסאן. הדגמים שהושפעו כוללים את מיצובישי ek וואגון ו-ek ספייס, כמו גם דגמי ניסאן דייז ו-דייז רוקס, דגמים שאינם נמכרים בישראל.