חברת הונדה העולמית חשפה פרויקט משותף עם חברת הטכנולוגיה היפנית Softbank, שמטרתה פיתוח מכונית עם "מנוע רגשות", שתוכל לאבחן בזמן אמת את רגשות הנהג באמצעות חיישנים ומצלמות ברכב ותסייע בזיהוי מוקדם של מצבים מסוכנים ותמנע תאונות קטלניות, כגון זאת שאירעה בחודש יוני השנה, בו נהרגו שלושה אנשים. התאגיד היפני פועל בעיקר בתחומי הטכנולוגיה הטלקומוניקציה והאינטליגנציה האנושית.
אחד משיתופי הפעולה המעניינים ביותר הוא פרויקט "מנוע הרגשות", שרוב פרטיו עדיין חסויים, במסגרתו יפתחו הונדה ו-Softbank מכונית שתדע לא רק ל"דבר" עם הנהג במהלך הנסיעה, אלא גם לקלוט ולחוש רגשות אשר ישקפו את מצב רוחו של הנהג ולפעול בהתאם להן בעת נסיעה על הכביש. כך למשל, הטכנולוגיה תאפשר למכונית לחוש "פחד" של הנהג ובאופן אוטומטי תמנע מצב של האצה פתאומית של הרכב. בכך תסייע המערכת במניעת תאונות ע"י זיהוי מוקדם של מצבים מסוכנים המתבטאים ברגשות הנהג ומועברים ל"מנוע הרגשות" המותקן במכונית. כמו כן, במצב ההפוך שבו הנהג ישקף רגשות של "נוחות", "ביטחון" ו"אווירה טובה", המכונית תאבחן זאת ותאפשר עלייה מדודה וחלקה של מהירות המכונית.
הטכנולוגיה תתבסס על חיישנים ומצלמות הפזורים במכונית, אשר יקלטו את מצב רוחו והרגשתו של הנהג. הטכנולוגיה היא באופן דומה למנגנון האנושי של שחרור הורמונים בתגובה לגירויים שהופעלו על חמשת החושים של בני האדם, כחלק ממנגנון הפעלת מגוון קשת הרגשות האנושיים.
חשיפת הפרויקט, עבורו תיפתח החודש מעבדת מחקר חדשה בטוקיו, כבר מעוררת התרגשות גדולה בקרב חובבי עולם הרובוטיקה ביפן ובעולם. חובבי התחום כבר ממלאים את הפורומים בהשערות וספקולציות כשהעיקרית בהן עוסקת בשאלה האם למעשה מדובר ב"חתונה" בין שני הרובוטים המתקדמים בעולם: אסימו, הרובוט המהלך של הונדה, ופפר מבית Softbankרובוט המזהה מצבי רוח אצל אנשים ומתקשר עימם על בסיס ניתוח זה.