טויוטה היילנדר, בדורו הרביעי, הוצג בשנת 2019 ומשווק גם בישראל החל מסוף שנת 2020. ההיילנדר הינו רכב פנאי 7 מקומות המיוצר בארצות הברית ומיועד במקור לשוק האמריקאי. לכן מדובר ברכב גדול ומרווח בעל הופעה מרשימה המספק נסיעה שקטה, נוחה ונעימה.

מבחוץ
הטויוטה היילנדר נראה כמו שילוב של טויוטה ראב 4 וטויוטה לנדקרוזר, מה שמקנה לו מראה בולט וקשוח יחסית. החזית כוללת שבכה קדמית גדולה ומשני צידיה פנסים צרים המשוכים לאחור. בדופן ההיילנדר תמצאו בתי גלגלים גדולים כאשר בית הגלגל האחורי תפוח ומשדר חוסן. חלקו האחורי של ההילנדר כולל ספויילר מעל החלון האחורי ושני פנסים צרים ה"נמשכים" כלפי הסמל שממוקם במרכז תא המטען. ההיילנדר רכב גדול למדי - בסיס הגלגלים שלו עומד על 2.85 מטרים, אורכו 4.97 מטרים, רוחבו 1.93 מטרים וגובהו 1.73 מטרים.

טויוטה ראב 4 פלאג אין הייבריד (צילום: יצרן)
טויוטה ראב 4 פלאג אין הייבריד (צילום: יצרן)

מבפנים
ההיילנדר משווק בישראל בשתי רמות גימור: E-Motion (290 אלף ש"ח) ו-E-Xclusive (305 אלף ש"ח). עיקר ההבדלים בין הגרסאות הם: גג שמש פנוראמי, מושב נוסע המתכוונן חשמלית יחד עם זכרונות למושב הנהג והנוסע, חיישני חניה מקוריים אחוריים וקדמיים ודלת תא מטען הנפתחת ונסגרת באופן חשמלי.
 
עיצוב הפנים של ההיילנדר מאוד פונקציונאלי ואינטואיטיבי. במרכז הדשבורד מסך מגע בגודל 8", ותחתיו מערכת בקרת אקלים נפרדת נוחה לשליטה. לוח המחוונים מכאני וכולל במרכזו מסך המציג נתונים משתנים הניתנים לבחירה.
 
איכות החומרים, ההרכבה והגימור טובים ומרחב הפנים לנהג ולנוסע שלידו טובים למדי. מושב הנהג מתכוונן באופן חשמלי וגם הנהג וגם הנוסע יהנו מחימום במושבים בזמן שמכשיריהם הסלולארים יטענו בשניים מתוך שלושת חיבורי ה-USB המוצעים להם.
 
לטויוטה היילנדר כאמור שבעה מושבים – בשורה האמצעית המרחב טוב למדי, בזכות קיומה של מסילה, ואפשרות הזזת המושבים קדימה ואחורה. בשורה השלישית המרחב טוב ביחס למתחרים, אם כי, ישיבה בשורה זו אינה נוחה דיו למבוגרים, מבחינת מרווח הרגלים וגם מבחינת הכניסה אליה והיציאה ממנה. בזמן שהשורה השלישית מקופלת תוכלו ליהנות מתא מטען ענק (631 ליטר). פתיחת שורת המושבים השלישית תצמק את תא המטען לנפח של 241 ליטר, או לפי היצרן, כ-305 ליטר (נפח הטעינה עד גובה הגג).
 
גרסת ההיילנדר המשווקת בארץ הינה גרסה היברידית, וכוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים רציפה, ושני מנועים חשמליים המשודכים לכל אחד מהסרנים בהיילנדר. ההספק המשולב  מכובד למדי ועומד על 244 כ“ס. כל זה מספיק להאיץ את הטויוטה היילנדר, השוקל 2,050 ק"ג, לכ-100 קמ"ש תוך 8.3 שניות קצרות למדי. על הכביש, מורגשות ההאצות הטובות והמיידיות, נוחות הנסיעה, בעיקר זו הבינעירונית, ובכביש המהיר רעשי מנוע ורוח חודרים לתא הנוסעים. 

מערכות בטיחות
ההיילנדר כולל שלל מערכות בטיחות מקוריות וביניהן: שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, התרעה על כלי רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ועוד. 

טויוטה היילנדר הייבריד החדש מצויד בחבילת מערכות הבטיחות Toyota Safety Sense 2.0, הכוללת מערכת קדם התנגשות, הכוללת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים במהלך היום, בקרת שיוט אדפטיבית דינאמית, מערכת שמירת מרכז נתיב, מערכת אורות גבוהים אוטומטיים, וזיהוי תמרורי תנועה. בנוסף, שתי רמות הגימור כוללות מערכת לזיהוי רכבים בשטח מת, וזיהוי רכבים חוצים מאחור. 

לסיכום
טויוטה היילנדר הוא רכב פנאי שטח שבעה מקומות מרווח למדי, שימושי ובטיחותי. נוחות הנסיעה בו טובה, מנוע הבנזין, בשילוב המנועים החשמליים מספקים הרבה כח זמין וזריזות, וצריכת הדלק ממוצעת (תלוי מאד ברגל שלכם). ההיילנדר מתאים בעיקר למשפחות גדולות ומשפחות מטיילות, המחפשות רכב שבעה מושבים מרווח ופונקציונאלי.

טויוטה היילנדר 2021

  • נוחות וביצועים (1-5)- 4.5
  • מראה ותחושה (1-5)- 4.5
  • סביבת נהג וטכנולוגיה( 1-5)-4
  • דירוג בטיחות ישראלי (1-10)- 8
  • עלות תועלת (1-5)- 4.5

ציון סופי (1-10) - 8.5