איווייז U6: מסובבת ראשים

הדגם השני של איווייז הוא גרסת קופה מפוארת יותר של הדגם הראשון, U5, שנמכר בארץ כבר כמעט שנתיים. ל־U6 יש עיצוב ספורטיבי יותר, תוספות אורך ורוחב, 217 כ"ס, סוללת 63 קוט"ש, וטווח רשמי משולב של 405 ק"מ. ויש אביזר חדש־ישן שהיה חסר ב־U5: תא כפפות.
מתי בארץ: אפריל.
מחיר: מ־220 אלף שקל.

איווויז U6 (צילום: יחצ)
איווויז U6 (צילום: יחצ)

יונדאי איוניק 6: 600 ק"מ טווח
מכונית המנהלים החשמלית החדשה של יונדאי מתגאה ב־614 ק"מ בגרסת הסוללה הגדולה (77.4 קוט"ש). לזו עם הסוללה הקטנה (53 קוט"ש) יש טווח של 429 ק"מ. בישראל נמכרים כבר דגמי מרצדס עם נתוני טווחים כאלה, איוניק 6 תעלה כמעט שליש מהם. איוניק 6 מבוססת על איוניק 5, אבל במבנה של מכונית סדאן ומקדם גרר סופר־נמוך.
מתי בארץ: מאי.
מחיר: מ־214 אלף שקל.

יונדאי איוניק 6 (צילום: יחצ)
יונדאי איוניק 6 (צילום: יחצ)

MG4: הלהיט הבא?
אחרי שצמד הקרוסאוברים שלה, הג'יפון החשמלי ZS ואחיו הגדול בגרסת הפלאג אין, EHS, הפכו את MG לאחד המותגים הבולטים בשוק הרכבים המחושמלים, תושק בארץ אחרי פסח המשפחתית הקומפקטית החדשה של היצרן. ההיצע כולל שתי סוללות, 51 קוט"ש ו־350 ק"מ טווח בבסיסית, או 62 קוט"ש ו־450 ק"מ. יש גם סביבת נהג מודרנית וציון 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.
מתי בארץ: מאי.
מחיר משוער: מ־140 אלף שקל.

MG4 (צילום: יחצ)
MG4 (צילום: יחצ)

טויוטה קורולה: מתחזקת
אחרי חודשים ארוכים של היעדרות מהשוק בשל מחסור במלאי תחזור בחודש הבא מי שהייתה המשפחתית הנמכרת ביותר בארץ, בגרסה מעודכנת. החידוש העיקרי הוא מעבר ליחידת ההנעה ההיברידית שנחשפה בגרסת הקרוסאובר, הקורולה קרוס, עדיין על בסיס מנוע בנזין 1.8 ליטר, אבל עם 140 כ"ס במקום 122 כ"ס. שינוי פחות משמח הוא הפסקת ייבוא גרסת הסטיישן.
מתי בארץ: מאי.
מחיר משוער: 160 אלף שקל.

טויוטה קורולה (צילום: יחצ)
טויוטה קורולה (צילום: יחצ)

שברולט טראקס RS: ישר למרכז השוק
הטראקס החדש נושא שם מהעבר, אבל מדובר בדגם חדש לגמרי, קצת יותר גדול ומרווח מהטרייל בלייזר, כולל בסיס גלגלים באורך של 2.7 מטר, אם כי פחות גבוה. המנוע הוא 1.2 ליטר עם 137 כ"ס ותיבה אוטומטית 6 הילוכים. בארה"ב הוא זול מהטרייל בלייזר. לארץ תגיע גרסת RS מאובזרת עם סממנים ספורטיביים, מה שיהפוך אותו לזול פחות, ועדיין תחרותי ורלוונטי בהרבה לשוק המקומי.
מתי בארץ: מאי.
מחיר משוער: 150 אלף שקל.

שברולט טראקס (צילום: יחצ)
שברולט טראקס (צילום: יחצ)

מרצדס SUV EQS: גבוה יותר, יקר יותר
גרסת קרוסאובר למכונית הסדאן המפוארת EQS תהיה אחת החשמליות היקרות בארץ וסמל סטטוס חדש, עבור מי שמעדיף את החשמלית שלו גבוהה, מרווחת מאוד ועם אופציה ל־7 מושבים. הטווח המרבי מגיע לכ־600 ק"מ, הודות לסוללת 108 קוט"ש. אחד החידושים הוא מטען AC פנימי בהספק של 22 קוט"ש, כפול משל חשמליות אחרות, שמאפשר טעינה ביתית ב־5 שעות.
מתי בארץ: מאי.
מחיר משוער: 1.2 מיליון שקל.

מרצדס EQS (צילום: יחצ)
מרצדס EQS (צילום: יחצ)

סיטרואן C4X: אולי כסדאן
סיטרואן C4X היא אותו קרוסאובר קיים, שקיבל ישבן נפרד, די נאה במפתיע, עם תא מטען גדול בנפח 510 ליטר במקום 380 ב־C4 הרגילה. גם שתי יחידות ההנעה שיגיעו לארץ מוכרות כבר מהקרוסאובר: טורבו בנזין, 1.2 ליטר בהספק 130 כ"ס וגרסה חשמלית, עם 136 כ"ס וסוללת 50 קוט"ש, שמאפשרת טווח של 360 ק"מ, שניתן להארכה בטעינה מהירה.
מחיר משוער: מ־160 אלף שקל.
מתי בארץ: במאי.

סיטרואן C4X  (צילום: יחצ)
סיטרואן C4X (צילום: יחצ)

מאזדה CX60: מתחילים להתחשמל
הדגם הראשון שחשפה מאזדה כחלק מהמיצוב החדש שלה כיצרנית יוקרה משתמש בפלטפורמת הנעה אחורית או כפולה ותיבה רובוטית כפולת מצמדים. יש בחירה בין גרסה פלאג אין, 2.5 ליטר עם טווח של 63 ק"מ, או מנוע בנזין, 3.3 ליטר, והמתחרים הם וולוו XC60 וב.מ.וו X3. במקביל יגיע עם CX90, גרסה מוגדלת עם 7 מושבים.
מתי בארץ: יולי.
מחיר משוער: מכ־300 אלף שקל ל־CX60, מ־350 אלף שקל ל־CX90

מאזדה CX60  (צילום: יחצ)
מאזדה CX60 (צילום: יחצ)

אאודי Q8 איטרון: רענון מוצלח
אחד מראשוני הקרוסאוברים החשמליים שהושק עוד ב־2018, זוכה כעת לעדכונים קוסמטיים ולסוללה שהוגדלה מ־95 ל־114 קוט"ש, אחרי שלקוחות הדגם המקורי התלוננו על טווח מעשי של כ־300 ק"מ בלבד. אז כעת מדובר בכ־500 ק"מ רשמיים, ותוספת של כ־100 ק"מ לטווח הריאלי. כעת יש לו 402 כ"ס, ויש גם גרסת RS ספורטיבית, עם 496 כ"ס, שתיהן עם הנעה כפולה.
מתי בארץ: יוני.
מחיר משוער: מ־550 אלף שקל.

 Q8 איטרון (צילום: יחצ)
Q8 איטרון (צילום: יחצ)

דאצ'יה ג'וגר היברידי: תוכנית חיסכון

הראשון בשוק שיציע שילוב מצוין של 7 מקומות ישיבה, צריכת דלק אמיתית של כ־20 ק"מ לליטר, תיבה אוטומטית ומחיר שיהיה נמוך בעשרות אלפי שקלים ממובילי נוסעים אחרים. מנוע 1.6 ליטר ומנוע חשמלי משדרגים מאוד את המיני ואן העממי, שכבר נמכר בארץ בגרסה ידנית זולה עוד יותר. חבל רק שרמת הבטיחות לא שודרגה באותה הזדמנות.
מתי בארץ: יולי.
מחיר משוער: 150 אלף שקל.

דאציה ג'וגר היבירידי  (צילום: יחצ)
דאציה ג'וגר היבירידי (צילום: יחצ)

ג'ילי גיאומטרי C: מתיחת פנים

אחרי ש־BYD אטו 3 עקפה אותה כמכונית החשמלית הנמכרת ביותר, גיאומטרי C זקוק לרענון כדי להיאבק בחזרה. הדגם המחודש כבר הוצג בסין, כשעיקר השינויים הם קוסמטיים, אם כי סביבת הנהג שודרגה משמעותית, כולל מסך מולטימדיה מרכזי שגדל ל־14.6 אינץ' ומערכת הפעלה של וואווי. אין שינוי בסוללות, אבל שיפורים במנוע ובניהול האנרגיה אמורים להאריך מעט את הטווח.
מתי בארץ: מחצית שנייה.
מחיר משוער: 155־150 אלף שקל.

BYD דולפין: השלב הבא של החשמלית

ממדים של מכונית סופר־מיני, כמו סיאט איביזה או יונדאי i20, אבל בסיס גלגלים באורך של רכב משפחתי (2.70 מטר), נתון המעיד בדרך כלל על המרחב הפנימי. עם סוללת 45 קוט"ש ומנוע בהספק של 180 כ"ס, צפוי הטווח בגרסה האירופית לעמוד על כ־350 ק"מ. סביבת הנהג מזכירה את זו של האטו 3, עם מסך 12.8 אינץ' גדול במרכז הדשבורד.
תאריך משוער להגעה לארץ: מחצית שנייה.
מחיר משוער: מ־130 אלף שקל.

BYD דולפין (צילום: יחצ)
BYD דולפין (צילום: יחצ)

BYD סיל: לידיעת יונדאי וטסלה

BYD לא תתרחב השנה רק לשוק הסופר־מיני, אלא גם למכוניות המנהלים. הסיל (או שמא אטו 4) תסתער על יונדאי איוניק 6 וטסלה מודל 3 החשמליות מצד אחד, ועל יונדאי סונטה ההיברידית וסקודה סופרב המזדקנת מצד שני. הממדים גדולים יחסית, למנועים 201 עד 530 כ"ס, לסוללה 61 או 81 קוט"ש, שמספקות טווח רשמי משולב של 410 עד 525 ק"מ.
תאריך משוער להגעה לארץ: מחצית שנייה.
מחיר משוער: 200־210 אלף שקל.

סיל BYD (צילום: יחצ)
סיל BYD (צילום: יחצ)

הונדה פיילוט: המראה מחודשת

סוף־סוף מאפשרת הונדה ליבואן המקומי להתחיל למכור את אחד מהדגמים האמריקאיים שלה, לא מהזולים שבהם, אבל פוטנציאל גדול להמשך. הדור הרביעי של הפיילוט קשוח יותר למראה ושומר על יכולות שטח בסיסיות, כולל גרסת שטח ייעודית, מוגבהת וממוגנת, כ־SUV אמריקאי קלאסי, שיכול להסיע עד 8 נוסעים, תלוי בגרסה. מנוע? 3.5 ליטר V6 בהספק של 285 כ"ס, אוט' עם הנעה כפולה.
מתי בארץ: רבעון שלישי.
מחיר: מ־350 אלף שקל.

הונדה פיילוט (צילום: יחצ)
הונדה פיילוט (צילום: יחצ)

פולקסווגן ID.5: חשמלית קופה

ID.5 היא גרסת הקופה של ID.4. לא מדובר רק בעניין עיצובי: כמו במקרה של אאודי Q4 איטרון וסקודה אניאק התאומות, גם ה־ID.5 נהנית מתוספת טווח של כ־20 ק"מ בזכות אווירודינמיות עדיפה, כך שהיא אמורה לנסוע במשולב יותר מ־520 ק"מ עם סוללת ה־82 קוט"ש (77 קוט"ש בפועל) שתשווק כאן.  
מתי בארץ: רבעון אחרון.
מחיר משוער: מ־250 אלף שקל.

ID5 פולקסווגן (צילום: יחצ)
ID5 פולקסווגן (צילום: יחצ)

וולוו EX30: חשמלי במחיר שלא הכרתם

אחד הדגמים המעניינים שיגיעו לארץ נחשף בינתיים רק כטיזר מוצלל. וולוו EX30 יתבסס על פלטפורמה חשמלית חדשה שמימנה בעלת הבית הסינית ג'ילי, שמשמשת כבר את סמארט 01 וזיקר X. הוולוו צפוי להיות קצר מהן, סביב 4.25 מטר, אבל עם בסיס גלגלים של 2.75 מטר. צפו ל־270־420 כ"ס, להנעה אחורית או כפולה ולסוללת 68 קוט"ש ו־400 ק"מ טווח משולב.
מתי בארץ: סוף השנה.
מחיר משוער: מ־250 אלף שקל.

וולוו EX30  (צילום: יחצ)
וולוו EX30 (צילום: יחצ)