הכתבה נכתבה בשיתוף שטיינמץ עמינח ושות' - משרד רואי חשבון

מהו מסחר אלקטרוני (E-commerce)?
מסחר אלקטרוני, הינו מכירת טובין או שירות אונליין באינטרנט ואותו ניתן לבצע על ידי בניית אתר סחר אינטרנטי המכיל את כלל המוצרים שאתם רוצים למכור אונליין, להוסיף מחירים סופיים, מחיר לפני הנחה, אופן משלוח הטובין, יעדי משלוח, אחריות, יצרן ומידע מפורט הכולל את התכונות של המוצרים, סרטון של המוצרים, וכמובן מידע ייחודי אודות המוצרים. לאחר שאתר הסחר כולל את שלל הפריטים הללו, יש לקדמו בדרך האפקטיבית ביותר כך שקהל היעד שלכם יראה את האתר ואת המוצרים.

בנוסף לאתר סחר אונליין, ישנה אפשרות נוספת בדמות פלטפורמה קיימת אשר אתם מזינים ומציגים את הטובין באותה פלטפורמה מבלי ל"להתעסק" בלוגיסטיקה של המשלוח, אחריות וכדומה. אומנם בפלטפורמות אלו תצטרכו לשלם עמלה עבור השימוש בפלטפורמה אך בשורה התחתונה הרווח אמור להיות גדול יותר וזאת בעקבות אמינות הפלטפורמה והיעילות הרבה שלה. בעקבות האמור, קהל גדול מאוד של רוכשים מגיע מידי שעה אל הפלטפורמה וכמות הרכישות עולה בצורה משמעותית. 

סחר אלקטרוני (E-commerce) מיסוי ומה שביניהם (צילום: Shutterstock)
סחר אלקטרוני (E-commerce) מיסוי ומה שביניהם (צילום: Shutterstock)

למי וכיצד משלמים מיסים בסחר אלקטרוני?
ניקח דוגמא ממשית בתחום האיקומרס, פלוני (אזרח ישראלי) הינו יבואן הרוכש מכולה של 5000 כסאות ים מתקפלים מסין בעלות של 20 יואן סיני (Yuan) לכיסא, לאחר שהם מוכנים הם מועברים אל מחסן לוגיסטי בארה"ב ומשם לקהל היעד שהוא אזרחי ארה"ב ואירופה, פלוני משתמש בפלטפורמת אמזון על מנת למכור את מוצריו.

פלוני שילם ביואן סיני, קיבל תשלום בדולר אמריקאי מלקוחותיו, ואת רווחיו מעביר בשקלים לחשבון הבנק בישראל. האם עליו לשלם מס בסין, בארה"ב או בישראל וכמה?

על מנת שפלוני יקבל את תוצאת המס המיטבית עברו העסק שלו, עליו לקבל את שירותיו של רו"ח מומחה בנושא איקומרס בארץ ובעולם. בדוגמא, דיברנו על מוצר ספציפי ממדינות ספציפיות, אך הנושא מורכב בהרבה כאשר ישנם מוצרים רבים המגיעים ממקומות שונים ברחבי העולם, נמכרים הן בארה"ב, הן באירופה ואף בכלל רחבי הגלובוס במטבעות שונים ולכן יש לטפל במיסוי לעומק ובמקצועיות רבה בכדי לעמוד בדרישות החוק ולשלם את כלל המיסים עבור רווחי העסק לרשויות המדינה.

סחר אלקטרוני (E-commerce) מיסוי ומה שביניהם (צילום: Shutterstock)
סחר אלקטרוני (E-commerce) מיסוי ומה שביניהם (צילום: Shutterstock)

אמנה למניעת כפל מס בין ישראל לארה"ב
היות ותהליך הגלובליזציה הולך ומתרחב, ומדינות העולם מעוניינות לעודד אינטרס זה של גלובליזציה מסיבות רבות, כל ישראלי יכול לפעול מבחינה עסקית בארה"ב ובמדינות נוספות מבלי הצורך להיות אזרח אמריקאי, כלומר פשוט הפעיל את עסקו מביתו או משרדו בישראל. ישראלים רבים פועלים בתחום האיקומרס כאמור. מדינת ישראל כמובן מעדיפה שתשלום המס יבוצע כולו בישראל אך החוקים בארה"ב הינם ברורים ונוקשים. על מנת שלא ישלם אדם מס מיותר בשתי מדינות שונות, קיימת אמנת מס בין ישראל וארה"ב וכמובן אמנות מס בין ישראל למדינות רבות ברחבי העולם

אמנה זו נועדה לוודא כי על נישום לא יכול כפל מס ויחד עם זאת, במידה והמס גבוה יותר באחת המדינות, ישולם כל המס. לדוגמא בישראל 15% מס ובארה"ב רק 10%, ישלם הנישום 10% בארה"ב ואת היתרה ישלם בישראל (5%)

כאמור, הנושא מורכב ומשתנה בהתאם למצב ספציפי נתון, ולכן על מנת לקבל את תוצאת המס המיטבית יש להיוועץ עם איש מקצוע מומחה בתחום. 

אנו בפירמת שטיינמץ עמינח ושות' רו"ח, בעלי ניסיון של מעל 37 בתחום המיסים וראיית החשבון בארץ ובעולם, מזמינים אתכם ליצור קשר ולתאם שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות עם המומחים שלנו. מלאו פרטים לחזרה באתר או חייגו אלינו 077-7700000 נשמח לעמוד לשירותכם!

הכתבה נכתבה בשיתוף שטיינמץ עמינח ושות' - משרד רואי חשבון