שוק השכרת הרכב בישראל מתפתח בקצב מואץ, והביקוש לרכבים שכורים רק הולך וגובר עם השנים. בשוק השכרת הרכב יש לא מעט שחקנים, אך רוב הלקוחות מעדיפים לשכור את הרכב מחברה גדולה ומוכרת שיש לה מוניטין מעולה, פריסה רחבה של סניפים, צי רכבים גדול ומגוון, מוקד שירות 24/7 ואתר נוח וידידותי להזמנת רכב שכור.

לאחר סקר שוק יסודי והשוואת עלויות השכרת רכב בארץ, קל יותר לבחור את החברה המתאימה לנו. לאחר בחירת החברה להשכרת רכב ניתן לבצע הזמנה מקוונת באתר הנוח והידידותי למשתמש, ובשלב זה עלינו לציין מהי תקופת ההשכרה, מאיזה סניף ברצוננו לאסוף את הרכב והיכן להחזירו, סוג הרכב ובהתאם לצורך אנחנו יכולים להוסיף להזמנה ציוד הנדרש עבורנו כמו גגון, כיסא בטיחות לתינוק או לילד, מערכת ניווט, דיבורית בלוטות' ועוד.

מה לבדוק בעת מסירת הרכב השכור?

  • נקודת איסוף והחזרת הרכב – חשוב לבדוק מראש היכן ממוקמים הסניפים של החברה להשכרת רכב, ואם מעוניינים להחזיר את הרכב בסניף שונה, יש לוודא מראש כי החברה מאפשרת זאת. בדרך כלל חייבים להגיע פיזית לסניף כדי לשכור את הרכב ולחתום על המסמכים, אך יש חברות המציעות שירות עד הבית. אם מעוניינים להחזיר את הרכב בסניף אחר יש לוודא כי החברה מאפשרת זאת.
  • שעות פעילות – באתר האינטרנט ניתן לבדוק מהן שעות הפעילות של החברה, וחשוב להגיע בזמן ולא לאחר לאיסוף הרכב.
  • השוואת מחירים – מחירי השכרת רכב משתנים מחברה לחברה, לכן כדאי להיות צרכנים חכמים ולבצע סקר שוק והשוואת מחירים על מנת לקבל החלטה נכונה ושקולה. אגב, אין להתייחס רק למחיר הזול ביותר מאחר שיש לבדוק פרמטרים נוספים כמו אבזור, ביטוח, איכות וזמינות השירות, ציוד נלווה, תחזוקת רכבים, מגוון רכבים שהחברה מציעה ועוד. עדיף לשלם כמה שקלים יותר וליהנות מרכב חדש ובטיחותי יותר ומשירות של חברה מובילה ואמינה, ללא כאבי ראש מיותרים.
  • בדיקה יסודית של הרכב לפני היציאה מהסניף – רגע לפני קבלת המפתח והיציאה לדרך חייבים לבדוק את הרכב חיצונית ופנימית יחד עם נציג של החברה. חשוב לבדוק היטב את הרכב ולוודא כי נציג החברה מסמן את הליקויים שהתגלו בבדיקה כמו שריטות, כיפופים בפח, נזק למראות, שבר בפנסים וכו'. כמו כן, כדאי לעשות סיבוב עם הרכב ולוודא את תקינות המנוע והמערכות, כולל תקינות המזגן והרדיו.
  • קריאה יסודית של חוזה השכרת רכב – אין למהר בשלב זה וחשוב לקרוא היטב את האותיות הקטנות ולהתייחס לנושאים מרכזיים כמו תנאי השכרה, תשלום, דמי השתתפות, כיסוי ביטוחי, עלויות ניקוי ומילוי דלק, תיקונים ועוד.

מה לבדוק בעת החזרת הרכב השכור?

  • למלא את התנאים להחזרת הרכב – חשוב להחזיר את הרכב בהתאם לדרישות המפורטות בחוזה, למשל מיכל דלק מלא, ניקיון יסודי ועוד (התנאים משתנים מחברה לחברה). כמו כן, חייבים להחזיר את הרכב השכור בזמן ובהתאם לשעות הפעילות בסניף. איחור בהחזרת הרכב כרוך בתשלום נוסף.
  • להתלוות לנציג החברה בעת בדיקה לאחר החזרת הרכב -  לאחר החזרת הרכב בתום תקופת ההשכרה, נציג מטעם החברה מבצע בדיקה יסודית וחשוב מאוד להתלוות אליו ולא להישאר במשרד הממוזג. בסיום הבדיקה וכל עוד הרכב תקין, יש לקבל עותק מהמסמך ולשמור עליו. 
  • להחזיר רכב נקי עם מיכל מלא וללא ציוד אישי – כדאי להחזיר את הרכב לאחר שטיפה, כמובן עם מיכל דלק מלא, וחשוב לבצע בדיקה ולוודא כי לא משאירים ארנק, ציוד אישי וחפצים נוספים.