הכתבה נכתבה בשיתוף Motiverse

אירועי השביעי באוקטובר הכניסו מדינה שלמה למצב נפשי שלא ידענו כמוהו בעבר. על פי מחקרים כחמישית מהאוכלוסייה הבוגרת סובלת מתסמינים כגון הפרעה פוסט טראומטית, ו-1 מכל 5 ילדים בישראל סובל מתסמיני חרדה, המשך ישיר למגמה שגם כך התחזקה לאורך השנים והסיבות לכך מגוונות.

בהתחשב בעובדה כי לפי הערכות בישראל חיים כיום מעל ל- 60 אלף חולי מאניה דפרסיה (הפרעה דו-קוטבית) ולמעלה מ- 80 אלף חולי סכיזופרניה, העומס המצטבר על שירותי השיקום של המדינה מוביל לקריסה של המערכת שאינה מסוגלת להתמודד עם הכמות המצטברת של מי שזקוקים לעזרה כאן ועכשיו.

אורן סגל, בן 24, שחי עם סכיזופרניה במשך מספר שנים, החליט עוד קודם לכן כי נמאס לו להסתמך על שירותי השיקום של המדינה מאחר והוא לא מצא אותם יעילים עבורו, החליט לעשות מעשה עבורו ועבור רבים אחרים המתמודדים עם בעיות נפשיות כאלה ואחרות. בזכות ראש מפותח ויצירתי ובעזרת שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע מובילים בתחומם, הוא פיתח אפליקציה ייחודית בשם Motiverse, שתפקידה לעזור למתמודדים עם בעיות נפשיות להיות הרבה יותר עצמאיים כך שהם יוכלו לעזור לעצמם להתגבר על חלק מהתסמינים.

כך שאין זה משנה אם אתם או אחרים מתקשים רגשית או נפשית להתמודד עם אירועי המלחמה, הפחד מהעתיד לבוא, או סוחבים עמכם מסע כבד משנים עברו, האפליקציה מאפשרת להתמודד עם כל אלה בדרך חדשנית וייחודית.

"הטכנולוגיה שאנו עושים בה שימוש באפליקציה מתבססת על מציאות מדומה"

כאשר כל מי שעושה בה שימוש בעצם מתמודד עם החרדות שלו בהתאמה אישית וחרדות כאלה ואחרות לא חסר. באופן טבעי כל חרדה באה לידי ביטוי בעוצמות שונות בין האחד לשני, אבל לרוב מדובר באותם פחדים שרבים סובלים מהם. החל מלחץ משהייה במקומות סגורים, הקושי להתמודד עם הרבה אנשים מסביב, התקפי פאניקה המגיעים משום מקום, הקושי לשוחח אפילו עם אנשים זרים ועוד"

על פי אורן סגל, אם לא מטפלים ומתמודדים עם הפחדים הללו, יש סיכוי כי הם יחמירו, ובמקום להיות תלוי על מה המדינה יכולה להעניק או לשלם סכומי עתק על טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי, אפליקציית Motiverse מציעה אפשרות נוספת שיש ביכולתה לסייע למי שזקוקים לעזרה.

"אפליקציית Motiverse מאפשרת למעשה לדבר עם אנשים אחרים שחווים בדיוק את אותם הקשיים. זוהי שיטת עבודה שרבים נעזרים בה, קבוצות תמיכה, רק שהפעם הכל נעשה באופן וירטואלי. בקבוצות הללו ניתן לפרוק, לחלוק, להתייעץ ואף להעניק עצות לאחרים, בין אם מדובר בדמות וירטואלית אחת או קבוצה של אנשים והכל לפי בחירה אישית שלכם. בחלק מהמקרים אף ניתן לשוחח עם דמות אמיתית שעושה גם היא שימוש באפליקציה. אני יכול להעיד מהחוויה האישית שלי שזה קידם אותי ועוזר לי להתמודד עם הקשיים שלי בצורה שלא חוויתי קודם לכן".

אורן סגל החל את פרויקט חייו לפני למעלה משנה, ובימים אלה הרעיון המהפכני שיצר במוחו עבר שלב נוסף בהתפתחות הטכנולוגית שלו.

על השלב הסופי אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן, ואי אפשר שלא להיות סקרנים אודות אפליקציה שתוכל לבצע מהפכה חסרת תקדים באופן בו רבים מתמודדים עם פחדים כאלה ואחרים.

להתרשמות נוספת מהפיתוח של אפליקציית Motiverse לחצו כאן

לפרטים נוספים כנסו אל הפייסבוק של Motiverse

*תוכן זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

הכתבה נכתבה בשיתוף Motiverse