הכתבה נכתבה בשיתוף הקבוצה לפתרונות פיננסים

לאחרונה פורסמה התחזית המקרו-כלכלית של חטיבת המחקר בבנק ישראל, המאופיינת ברמה גבוהה של אי ודאות. לפי התחזית, התוצר במשק צפוי לצמוח ב-1.5% בשנת 2024 וב-4.2% בשנת 2025, תחזית זו נמוכה מהתחזית הקודמת והסיבות לכך הן ברורות: המשך המלחמה, הריבית הגבוהה והאינפלציה המתמשכת מצביעים על פגיעה רחבה במשק ועל קצב התאוששות איטי.

התחזית הזו מעלה את הסבירות לכך שבתקופה הקרובה נראה יותר ויותר יזמים ובעלי עסקים פונים לאפיקי הלוואות בניסיון להתמודד עם האתגרים הכלכליים ולשמר את החזון העסקי שלהם. המצב הכלכלי הדוחק והקשיים הפיננסיים מציבים בפני יזמים רבים אתגרים משמעותיים, אך גם הזדמנות לבחון אפשרויות מימון חדשות ולהמשיך לפתח את עסקיהם למרות המציאות הקשה.

חלקם הגדול לבטח יפנה אל החזית של קרן ההלוואות בערבות המדינה המיועדת לעסקים קטנים ובינוניים, ומי שמספקת מימון בתנאים נוחים יחסית. יחד עם זאת, חשוב להבין אם הלוואה זו היא הפתרון המתאים ביותר לעסק שלכם.

מומחה מטעם קבוצת פתרונות פיננסים מציג בפנינו שלושה מסלולים מרכזיים, ומציג דוגמאות כך שכל יזם או בעל עסק קיים, יוכל לעשות חושבים ולראות האם זהו המסלול המתאים להם בפרק הזמן הנוכחי.

מסלול הון חוזר: פתרון למצוקת תזרים המזומנים
"מסלול הון חוזר של הלוואות בערבות מדינה הוא אחד המסלולים הקריטיים והמרכזיים המוצעים לעסקים בסדר גדול קטן ובינוני. המסלול הזה מעניק פתרון למצב שבו העסק נדרש לשלם כסף לספקים, לשלם משכורות, לשלם שכירות או הוצאות נלוות נוספות כמו הנהלת חשבונות, ביטוחים ועוד.

בעיה מרכזית שעדיין מאפיינת את ההתנהלות הכלכלית של רבים מהעסקים בישראל היא הענקת תנאי תשלום של "שוטף פלוס 60" או "שוטף פלוס 90". השיטה הזו מיושנת ולרוב מובילה ליצירת פער וחוסר בתזרים המזומנים מאחר  והכספים מהלקוחות מגיעים באיחור.  

לדוגמה, נניח שבעל עסק בתחום ההפקות צריך לשלם לספקים ולעובדים שלו בסוף כל חודש, אך הלקוחות שלו משלמים לו רק 60 או 90 יום לאחר מכן, למרות שההכנסות שלו מבוססות על רווחים מוצקים, הכסף הזה אינו זמין מידית לתפעול השוטף של העסק. במצב כזה, בעל העסק עשוי לפנות לבנק ולבקש הלוואה זמנית עד שהכסף יגיע מהלקוחות, אך פעמים רבות הבנק מסרב להעניק הלוואה בדיוק בגלל ההתנהלות והסחבת הזו.

כאן נכנסת לתמונה הלוואת הון חוזר בערבות מדינה. המדינה בוחנת את העסק לעומק, לומדת על הספקים והלקוחות שלו, ומבינה את הפוטנציאל הבטוח של קבלת הכסף בעתיד. אם העסק עומד בתנאים הנדרשים, המדינה מספקת ערבות המאפשרת לבעל העסק לקבל את ההלוואה הדרושה מהבנק. הלוואה זו מאפשרת לעסק לגשר על הפער התזרימי, לשלם את ההוצאות השוטפות בזמן, ולהמשיך לפעול בצורה חלקה עד לקבלת התשלום מהלקוחות השונים.

נקודה חשובה נוספת, מאחר ובחלק מהפעמים הלוואה בערבות המדינה כוללת בתוכה גרייס של מספר חודשים, פרק הזמן הזה יכול לאפשר לבעל העסק לשנות את הדפוס בו הוא גובה את הכספים מהלקוחות. כך שבפעם הבאה הוא לא יגיע למצב של חוסר בתזרים המזומנים, בעיקר אם מדובר בעסק בריא ומרוויח, ושלא יזדקק להלוואה נוספת כדי לגשר על הפער המיותר".

מסלול השקעה בעסק: הדרך להתרחבות ולהצלחה
"מסלול זה נועד לסייע לעסקים לצמוח ולהתרחב. הוא מאפשר לעסק לקבל מימון לצורך השקעות משמעותיות כמו רכישת ציוד חדש, פתיחת סניפים נוספים, שדרוג תשתיות קיימות או כל השקעה אחרת שתורמת לפיתוח העסק.

לדוגמה, נניח שיש לכם מסעדה מצליחה בעיר ואתם מעוניינים לפתוח סניף נוסף בעיר אחרת. עלות ההקמה של הסניף החדש כוללת שכירות, עיצוב פנים, רכישת ציוד ומלאי ראשוני. הלוואה בערבות המדינה יכולה לספק את המימון הנדרש להקמת הסניף החדש, ולאפשר לכם להרחיב את הפעילות העסקית שלכם בצורה מבוקרת ובטוחה.

דוגמה נוספת היא בעל מפעל קטן המבקש לשדרג את קווי הייצור שלו באמצעות רכישת מכונות חדשות ומשוכללות. ההשקעה במכונות אלו תייעל את תהליך הייצור, תשפר את איכות המוצרים ותאפשר למפעל להתמודד עם דרישות השוק הגדלות. בעזרת הלוואת השקעה בערבות מדינה, המפעל יכול לקבל את המימון הדרוש לרכישת הציוד, ובכך להרחיב את קיבולת הייצור ולהגדיל את הרווחיות.

המדינה מצידה מעודדת מתן הלוואות המיועדות לעסקים מצליחים המעוניינים להתרחב או לרכוש ציוד וכד', מתוך הבנה שהשקעות אלו תורמות באופן ישיר לצמיחת המשק כולו, מאחר וצעד זה מוביל ליצירת מקומות עבודה חדשים, להגדלת התוצר הלאומי וכד'".

מסלול הלוואות לפתיחת עסק חדש: הפתרון לחלום היזמות
"מסלול זה הוא אחד המסלולים החשובים ביותר, כיוון שהוא פונה אל סקטור של שכירים שרובם עבדו בעבודה קבועה לאורך השנים, אך בסתר ליבם הם תמיד חלמו על פתיחת עסק עצמאי. לרוב המחשבה הזו נשארת רק בגדר חלום כיוון שאין להם את הסכום הדרוש כדי לפתוח עסק משלהם, והם אינם מאמינים כי יהיה איזה גורם פיננסי גדול שיסכים להעניק להם את ברכת הדרך ואת הסכום הדרוש כדי לעשות את המצעד הראשון. לכן מסלול הלוואה לפתיחת עסק חדש בערבות המדינה הוא קריטי להצלחה שלהם.

לדוגמה, נניח ששכירה בת 40, שעבדה שנים רבות בתחום ההייטק, חולמת לפתוח בית קפה קטן במרכז המסחרי בשכונת המגורים שלה. עלות ההקמה של בית הקפה יכול להגיע לכדי מאות אלפי שקלים. בעזרת הלוואה בערבות המדינה לפתיחת עסק חדש, היא יכולה לקבל את המימון הדרוש, זאת למרות חוסר הניסיון שלה בתחום, כיוון שהמדינה מעודדת יוזמות שכאלה ומעמידה בפני הבנקים ערבויות כך שהם יסכימו להעניק את המימון המדובר".

קבוצת פתרונות פיננסים מסייעת לעסקים לגדול ולשגשג
אם אתם יזמים מתחילים או בעלי עסקים קיימים המחפשים דרכים להתרחב ולצמוח, הלוואה בערבות מדינה עשויה להיות הפתרון שאתם מחפשים. המדינה מציעה מסלולים שונים המותאמים לצרכים השונים של עסקים, לכן כל שעליכם לעשות הוא לבדוק את האפשרויות העומדות לרשותכם.

מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום ההלוואות בערבות מדינה, וזה בדיוק מה שקבוצת פתרונות פיננסים עושה. היא מסייעת לנווט בין האפשרויות השונות של הלוואות בערבות מדינה כל שאפשר יהיה לבחור את המסלול המתאים ביותר לצרכים הייחודיים, ועוזרת להשיג את המימון הדרוש להגשמת החזון העסקי.

ליצירת קשר עבור הלוואה בערבות המדינה, חייגו: 077-740-8101

אתר

הכתבה נכתבה בשיתוף הקבוצה לפתרונות פיננסים