הכתבה נכתבה בשיתוף ג'רוזלם פוסט לייט טוק

מתוקף תפקידן כמקפצה של הילדים עבור העולם שבחוץ, מן הראוי ששיטות החינוך המודרניות יתאימו את עצמן לשתי תנועות הענק האלו, שלא צפויות לדעוך בעתיד הקרוב, והתוכנית החדשה של הג'רוזלם פוסט לייטוק סקול היא אחת מהדוגמאות המובילות למי שרץ עם הלפיד הזה קדימה בכל הכוח.

בג'רוזלם פוסט לייטוק סקול ערכו מחקר מעמיק בשיתוף ד"ר לירז מרגלית, מומחית בהתנהגות צרכנים ובדיגיטל, בעקבותיו הם פיתחו שיטת לימוד ייחודית, ראשונה מסוגה, שתאפשר לילדיכם לרכוש ולהתנסות במיומנויות החשובות בעולם המתפתח – אנגלית ו-AI.

תוכנית הלימודים החדשה לילדים מבית הג'רוזלם פוסט לייטוק סקול משלבת בין לימודי אנגלית מותאמים לכל ילד ובין חשיפה והיכרות עם טכנולוגיות AI ומספקת חוויות למידה משופרות, מעודדת חשיבה ביקורתית ומיומנויות פתרון בעיות, ותומכת בפיתוח קוגניטיבי וחברתי של התלמידים.

בנוסף ללימודי האנגלית, התלמידים בתוכנית מתוודעים לטכנולוגיות של בינה מלאכותית ומפתחים חשיבה ביקורתית ומיומנויות פתרון בעיות. התלמידים לומדים אוצר מילים רלוונטי, מתנסים בשימוש בשפת ה-AI, ובכלי בינה מלאכותית. התהליך לא רק עוזר לקדם חשיבה יצירתית ומקורית, אלא גם פותח את התודעה של התלמידים ומאפשר להם להתרגל במהירות לחידושים ולשיטות לימוד חדשות.

בעולם שמשתנה מהר יותר מיום ליום, היכולת לסגל כלי עבודה ושיטות עבודה חדשות שווה ערך לכמעט כל הכשרה מקצועית.

עיסוק בטכנולוגיית בינה מלאכותית, כאמור, הוא גורם חשוב שיכול לעזור לילדים לפיתוח מחשבתי, יריעה רחבה ביותר שכוללת בתוכה חשיבה לוגית, זיהוי דפוסים וקבלת החלטות. מיומנויות אלו חיוניות לא רק בתחום הטכנולוגיה אלא גם בכל תחומי החיים, ומסייעות בהתפתחות הוליסטית ובריאה של התלמידים בעידן הדיגיטלי.

קית' בלכר, המנהל הדידקטי של הג'רוזלם פוסט לייטוק (צילום: מארק ישראל סלם)
קית' בלכר, המנהל הדידקטי של הג'רוזלם פוסט לייטוק (צילום: מארק ישראל סלם)

ע"פ המחקר שערכו בג'רוזלם פוסט לייטוק סקול, נמצא שהילדים כיום מבינים עד כמה חשוב שישלטו בשפה האנגלית ובמיומנויות העתיד. מכיוון שרוב מסגרות החינוך עדיין לא התאימו את תכנית הלימודים שלהן ואת האופן בו הן מקנות ידע לדור הצעיר החליטו בג'רוזלם פוסט לייטוק סקול  להרים את הכפפה וליצור קורס חדשני המשלב רכישת שתי השפות שכנראה ישלטו בעולם בעתיד. השיעורים בלייטוק סקול מקנים ללומדים הצעירים למידת אנגלית תוך כדי התנסות ומשחק עם כלים מעולמות הבינה המלאכותית.

קית' בלכר, המנהל שהוביל את פיתוח הקורס החדשני: "בג'רוזלם פוסט לייטוק סקול זיהינו את הצורך של הילדים ללמוד בצורה שונה, שתשלב גם חוויה ומשחקיות וגם תאתגר את התלמידים ותנגיש להם תוכן שלא התנסו בו מעולם. כשיצרנו את הקורס היה לנו חשוב שהילדים ירגישו בנוח להתנסות גם בדברים שאינם מכירים ולצורך כך יצרנו דמויות צבעוניות ב-AI.

הדמויות שיצרנו מלוות את השיעורים ומאפשרות לילדים להתחבר וללמוד מתוך חוויה, מקלות עליהם את תהליך הלמידה. אנחנו מאמינים בלמידה מתוך תרגול והתנסות, התלמידים זוכים להתמקצע בשפה ולהכיר תוכנות AI לא רק בעזרת המורים, אלא גם בלווי של דמויות AI מונפשות. הדמויות, צבעוניות ומעוצבות אף מעלות את רמת העניין והסקרנות של התלמידה או התלמיד, הן חלק בלתי נפרד מהמשחקיות המובנית בתוך כל אחד ואחד מהשיעורים. 

הדור הצעיר, עם עיניו הפקוחות לעבר עתיד מלא בטכנולוגיה וגלובליזציה, זקוק לכלים שיכשירו אותו להתמודד עם האתגרים וההזדמנויות שמצפים לו. תוכנית הלימודים החדשה של הג'רוזלם פוסט לייטוק סקול, המשלבת לימודי אנגלית וטכנולוגיות AI, מציעה בדיוק את זה. שילוב זה מעודד למידה חווייתית ומעמיקה, מפתח מיומנויות חיוניות ומכין את הילדים לעולם שמשתנה בקצב מהיר.

הכרה בצורך לשילוב טכנולוגיות מתקדמות בחינוך מגבירה את ההבנה שעתיד ההוראה טמון בחדשנות ויצירתיות, מה שהופך את התוכנית של הג'רוזלם פוסט לייטוק סקול לא רק לפורצת דרך אלא גם לדוגמא ומופת לחינוך מודרני.

הכתבה נכתבה בשיתוף ג'רוזלם פוסט לייט טוק