הכתבה נכתבה בשיתוף ביטוח ישיר

חופשה בחו"ל יכולה לייצר עבור בני המשפחה חוויות לכל החיים, אבל כדי שתהיה מוצלחת, היא גם דורשת תיאום ותכנון מוקדם. אז אם במקרה פספסתם את האפשרות לטוס בתקופת החופש הגדול, אל דאגה, עונת החגים מתקרבת ומעניקה לכם אפשרות נוספת להתאוורר עם המשפחה ביעד מרוחק מחוץ לגבולות המדינה. 

אחת המשימות החשובות שיש לבצע לפני כל נסיעה שכזאת, היא רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל שמותאם למשפחה ולאופי הנסיעה. אז כדי שתוכלו לרכוש את הביטוח המתאים ביותר עבורכם, ולהתרכז בחופשה החלומית בעיירה ציורית עם פעילות אתגרית או בכל יעד אקזוטי שייתן לכם קצת שקט מהמציאות האינטנסיבית בארץ, הנה 5 עובדות שכדאי שתכירו על הביטוח.    

מה מכסה הביטוח הבסיסי ומה חשוב לדווח לחברת הביטוח?
בעוד שבמדינת ישראל כל אזרח מבוטח באופן בסיסי מבחינה רפואית מתוקף חוק הבריאות הממלכתי, כשאנחנו מחוץ לגבולות המדינה אין לנו ביטוח. המשמעות היא שאם חלילה נזדקק לטיפול רפואי, נאלץ לשאת בעלויות הטיפול בעצמנו, ומהר מאוד נגלה שמדובר בהוצאות לא מבוטלות שאנחנו לא מכירים.

במדינות מערביות, כמו ארצות הברית למשל, גם ביקור רופא יכול להגיע להוצאה של מאות דולרים, וזאת מבלי להזכיר הוצאות עבור טיפולים מורכבים יותר כמו אשפוז או ניתוח, שיכולות להגיע גם לעלות של מאות אלפי דולרים. הרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחו"ל נועד להעניק לנו כיסוי להוצאות רפואיות במקרים כאלו, בכפוף לגבול האחריות ובהתאם לתנאי הפוליסה, כמובן. 

במידה וקיימת לאחד הנוסעים בעיה רפואית כלשהי, כמו אשפוז מסיבה מסוימת או שהוא תחת טיפול רפואי קבוע, חשוב להרחיב את הכיסוי הרפואי ולרכוש כיסוי מצב רפואי קיים. כיסוי זה מתחלק לשני סוגים - כיסוי מורחב שמיועד לנוסעים שסבלו מליקוי בריאותי או מחלה בששת החודשים טרם הנסיעה, או כיסוי תרופתי המיועד לנוסעים שנוטלים תרופות באופן קבוע בזמן הנסיעה או בששת החודשים לפניה.

מתכננים לטוס לחו''ל? 5 עובדות שאתם חייבים להכיר על הביטוח (צילום: Shutterstock)
מתכננים לטוס לחו''ל? 5 עובדות שאתם חייבים להכיר על הביטוח (צילום: Shutterstock)

מה עושים במקרה של ביטול הנסיעה?
התשובה לגבי הפיצוי שמגיע לכם תלויה בגורם המבטל. אם חברת התעופה היא זו שביטלה את הטיסה, באחריותה לפצות אתכם עבור הנזק הכספי שנגרם. לעומת זאת, אם מדובר באירוע רפואי שמונע מכם את האפשרות לטוס, מוות של קרוב משפחה מדרגה ראשונה או אפילו שקיבלתם צו 8 ואתם צריכים לעלות על מדים, דבר שלמרבה הצער נפוץ מאוד באזורנו בשנה האחרונה, אם הוספתם מבעוד מועד כיסוי ביטול נסיעה תקבלו החזר עבור הוצאות עבור טיסות, רכב שכור ובתי מלון, בהתאם לתנאי הפוליסה.

במידה ונסעתם ואתם מעוניינים דווקא להאריך את הנסיעה, אל תשכחו להאריך גם את תקופת הביטוח, כדי שלא תישארו בחו"ל ללא כיסוי ביטוחי. 

לא שוכחים להתאים את הכיסויים לאופי הטיול
מלבד אירוע רפואי, בזמן הנסיעה לחו"ל יכולים להתרחש מקרים נוספים שעבורם רצוי להיות מכוסים. למשל, להתחיל את הטיול עם מזוודה שאבדה יכול להיות אירוע מאוד לא נעים, כי כשאנחנו בחו"ל, המזוודה היא למעשה תכולת הבית שלנו. במקרה כזה נאלץ לרכוש מחדש ציוד בסיסי כמו בגדים ומוצרי היגיינה.

כלומר, בנוסף לעוגמת הנפש ותחושת חוסר האונים שנגרמו עקב אובדן המזוודה, נצטרך להוציא עוד לא מעט כסף כדי לחזור וליהנות מהטיול שכל כך חיכינו לו. כיסוי כבודה רלוונטי בדיוק עבור מקרים שכאלה - ומעניק פיצוי כספי עבור הפריטים שנאלץ לרכוש, עד גבול האחריות ובהתאם לתנאי הפוליסה.  

טלפון סלולרי ועבור רבים גם לפטופ נחשבים לפריטי חובה בכל נסיעה לחו"ל. אנחנו עובדים מהם, בודקים ומזמינים מראש לאטרקציות, משלמים בקלות בחנויות ובמסעדות, מנווטים ומקבלים מידע לגבי יעדים חדשים. כיסוי מחשב נייד וטאבלט וכיסוי גניבת מכשיר סלולרי, מעניק פיצוי כספי במקרה של גניבת מכשירים אלו במהלך השהות בחו"ל. כך תוכלו לרכוש מכשיר חדש במהירות ולהמשיך בטיול ללא דאגות. 

נוסעים שטסים במטרה לבצע פעילות ספורט אקסטרים כמו טיפוס הרים או צניחה, יודעים שהם צריכים להוסיף כיסוי ספורט אתגרי לביטוח הנסיעות לחו"ל. גם אלו שטסים לחופשות סקי מקפידים להצטייד מראש בכיסוי ספורט חורף. חשוב להכיר שיש פעילויות אקסטרים שמתאימות גם למשפחות כמו פיינטבול או טיול טרקטורונים, וגם עבורן מומלץ להצטייד מראש בכיסוי ספורט אתגרי. 

השכרת רכב בחו"ל מלווה לעיתים בלחץ של נציגי המכירות של חברת ההשכרה להוספת ביטוחים וחתימה על חוזי השכרה עם מלא סעיפים שלרוב אינם ברורים לנו. כיסוי החזר השתתפות עצמית לרכב שכור, נועד להעניק פיצוי עבור דרישה של חברת השכרת הרכב לשלם דמי השתתפות עצמית במקרה של נזק או גניבה של הרכב השכור ונזק שנגרם לצד ג'. כך שאתם יכולים להיות רגועים שיש לכם כיסוי גם במקרה שבו תידרשו לשלם דמי השתתפות עצמית, עד לגבול האחריות בפוליסה.

מתכננים לטוס לחו''ל? 5 עובדות שאתם חייבים להכיר על הביטוח (צילום: Shutterstock)
מתכננים לטוס לחו''ל? 5 עובדות שאתם חייבים להכיר על הביטוח (צילום: Shutterstock)

מתי כדאי לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל?
התשובה מאוד פשוטה - כמה שיותר מוקדם, ואם אפשר בצמוד למועד רכישת כרטיס הטיסה. הסיבה היא שישנם כיסויים שנכנסים לתוקף כבר עם מועד רכישת הביטוח. למשל במידה ורכשתם כיסוי לביטול נסיעה, ולפתע התרחש אירוע רפואי בלתי צפוי שמונע מכם אפשרות לטוס - תוכלו לקבל פיצוי כספי עבור הוצאות נסיעה כמו טיסות, בתי מלון ורכב שכור, עד גבול האחריות ועל פי תנאי הפוליסה. מדובר בדרך כלל בהוצאות הגבוהות ביותר במהלך נסיעה לחו"ל, ולכן מומלץ לרכוש מוקדם ביטוח נסיעות לחו"ל שיפצה אתכם במקרה הצורך.

כיצד מפעילים את הביטוח ומקבלים החזר כספי?
כשאנחנו רחוקים מהבית וזקוקים למענה מהיר, חשוב שתהיה לנו אפשרות ליצור קשר בקלות ובמהירות עם חברת הביטוח שלנו. בחברת ביטוח ישיר למשל, תוכלו לדבר עם מוקד חירום שזמין 24/7 מכל מקום בעולם וידריך אתכם כיצד לפעול. בנוסף לדווח על אירוע ביטוחי בכל רגע נתון באפליקציית הלקוחות, כולל הסבר מדויק לגבי המסמכים שתתבקשו להעביר. את הפיצוי הכספי תוכלו לקבל במהירות באמצעות אפליקציית bit  ישירות לחשבון הבנק, כדי שתוכלו להמשיך בשגרת הטיול כמה שיותר מהר.

בשורה התחתונה,
לא משנה אם מדובר בחופשת בטן גב חלומית בחופים קסומים עם המשפחה או בנסיעת עבודה כדי לסגור עוד עסקה, חשוב שיהיה לכם ביטוח נסיעות לחו"ל עם כיסויים המותאמים לאופי הנסיעה. הידיעה שבמקרה הצורך יש לכם עם מי לדבר ומי שיעניק לכם פיצוי כספי, תאפשר לכם לטוס בראש שקט, ולהתרכז במה שחשוב באמת.  

עכשיו בביטוח ישיר! מחיר החופשה בשמיים? מזל שהביטוח לילדים בחינם! >>

הכתבה נכתבה בשיתוף ביטוח ישיר