עסקים חדשים בתחילת דרכם מתקשים למצוא את האפיק האידיאלי עבורם היות ולכלי השיווק השונים קיימים מחירים שונים, קהל יעד שונה, משך ההמתנה לתוצאות הקידום ופרמטרים נוספים. מתלבטים לגבי אפשרויות השיווק הדיגיטלי? במאמר לפניכם נציג את 3 אפיק שיווק אפקטיבים:



פרסום ממומן בגוגל
אפיק פרסום זה אפקטיבי מאוד לטווח המידי, בקידום ממומן למעשה נבנה קמפיין שיווק בו יוגדרו ביטויים (מילות מפתח – keywords) בהן תוצג המודעה, מנוע החיפוש של גוגל מספק את העלות הממוצעת עבור קליק (עלות ללחיצה על המודעה שלכם), כמות חיפושים חודשית לביטויים המוגדרים, שעות במהלך היום בהן תרצה שהקמפיין יופעל ופרמטרים רבים נוספים. לדוגמא הביטוי "שיווק דיגיטלי", לפניכם תוצאות קידום ממומן בגוגל לביטוי, נניח והוגדר תקציב של 100 ₪ ליום, ועלות קליק היא 10 ₪ אזי שלאחר 10 הקלקות על התוצאה, המודעה תעלם ותחזור לאחר חידוש התקציב ביום למחרת.
קידום ממומן בגוגל
קידום ממומן בגוגל
קידום אורגני בגוגל
אפיק שיווקי זה הוא האפקטיבי ביותר מבין אפשרויות הקידום הקיימות. כ-70% מהגולשים יחלצו על לפחות אחת מבין התוצאות האורגניות  (תלוי בתחום המחופש, למשל בתחום הריהוט לבית הגולשים ילחצו על מספר תוצאות היות ומדובר בעלות מוצר גבוהה, לעומת תחום כמו פורץ רכבים במקרה חירום, במקרה השני הגולשים יחלצו על התוצאה הראשונה והשנייה ובמידה ויהיה מענה הם לא יצטרכו ללחוץ על תוצאה נוספת). ערוץ השיווק האורגני מספק איכות לאתר. חברת קידום אורגני בגוגל המספקת לכם שירות אמורה לבצע פעולות אשר משפרות את האתר באופן כללי וע"י כך האתר שלכם יופיע בעמוד הראשון בגוגל כאשר הגולשים יחפשו ביטוי רלוונטי לאתר. לדוגמא הביטוי "ריהוט משרדי". התוצאות המופיעות בעמוד הראשון בגוגל, בהכרח הרלוונטיות ביותר עבור הגולשים המחפשים ריהוט משרדי. 

בלחיצה על אחת התוצאות האורגניות בגוגל, בוודאות יתקבל אתר המספק ריהוט משרדי הכולל בתוכו קטגוריות בתחום הריהוט המשרדי (שולחנות, כסאות וכו') האתר יעלה במהירות טובה יחסית, לאתר ישנו תוכן איכותי, מקצועי ורלוונטי, יש לאתר קישורים נכנסים מאתרים שונים רבים ומגוונים, מוטמעים בקוד האתר כלי מעקב של גוגל, נוחות הגלישה שלו תהיה טובה, קיימת באתר אפשרות לעבור בקלות בין עמודים ועוד פרמטרים נוספים רבים. 
חברת קידום אתרים רצינית ואיכותית מבצעת לאתר שלכם אופטימיזציה למנוע החיפוש ומבצעת פעולות רבות שבזכותן יגיעו הלידים האיכותיים ביותר ובכמות הגדולה ביותר אליכם לאחר תקופת קידום של לפחות חצי שנה. התוצאות אמורות להשתפר ככל שהזמן עובר ולאחר שנה ניתן לראות כבר תוצאות משמעותיות. 
קידום אורגני בגוגל
קידום אורגני בגוגל

קידום ברשתות חברתיות
אפיק פרסום מאוד יעיל למספר רב של תחומים. כיום בשנת 2019 כמעט לכל אדם עד גיל 75 קיים חשבון מלפחות אחת מהרשתות הקיימות (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, פינטרסט ורשתות חברתיות נוספות) הבדל בולט בקידום באמצעות רשתות חברתיות הוא חיפוש אחר הגולש לעומת קידום בגוגל שם הגולש מחפש את האתר. פייסבוק לדוגמא, מאפשרת פילוח מאוד מדויק לפרסום, כלומר, ניתן לאתר יוזרים (משתמשים) אשר שינו את הסטטוס שלהם ל"מאורס" במקום "רווק" באזור תל אביב, נשים בלבד, בין גיל 18-24 ופילוחים נוספים, ורק הקהל הספציפי שבחרתם יראה מודעות פרסום בפייסבוק. ניתן כיום ליצור בפייסבוק מודעות פרסום מתוזמנות לזמנים מדויקים בהן תוצג המודעה.
 
דוגמא לפוסט ממומן בפייסבוק בתחום דלתות פנים, דלת הזזה לכיס. בפוסט זה לדוגמא בוצע הן קריאייטיב לתחום דלתות הזזה לבית, הוגדר קהל יעד הכולל גילאים, אזור גיאוגרפי, תחומי עניין ופרמטרים נוספים, הוגדר תקציב ותוזמן הקמפיין. 

קידום בפייסבוק
קידום בפייסבוק
לסיכום:
השיווק הדיגיטלי באפיקי השיווק השונים צריך להיות מותאם לתחום אותו מקדמים ואיתו רוצים להצליח. קיימים תחומים שלהם יותר יתאם אפיק שיווק מסוים על פני האחר וכמו כן קיימים תחומים שלהם יתאימו מספק אפיקי שיווק. אין חד משמעות על אפיק מסוים על פני אחר ולכן יש להתייעץ עם מומחים בתחום להם כבר קיימות הצלחות ותוצאות בכל אחד מאפשרויות השיווק השונות.