דוח משותף לד"ר אסנת חזן ועו"ד גליה פיט מאוניברסיטת תל אביב וד"ר חגי כץ מאוניברסיטת בן־גוריון שבנגב, מראה שבעקבות המלחמה הוכפלה התרומה הממוצעת לאדם. ממצאי השבוע השלישי במלחמה משקפים סולידריות. שיעור התורמים גבוה בהרבה מנתוני העבר בשגרה ובחירום.
מפרוץ המלחמה: מיזמי תמיכה נפשית התנדבותיים של מאות מטפלים
התרומה הכספית השבועית הממוצעת לאדם עמדה על 458 שקל - כפולה מדוחות דומים בעבר. 62% תרמו ליוזמות בכסף או בשווה כסף, לרבות תרומת דם וחלב אם, בהשוואה ל־42% ב־2020 עם פרוץ משבר הקורונה ו־47% ב־2019.
מדובר בתרומה של ציוד, מזון או עזרה אחרת לחיילים וכוחות הביטחון - 53% תרמו למשפחות השכולות, למשפחות הנעדרים והחטופים ולסיוע לנפגעים. 21% תרמו לבתי חולים וארגוני הצלה, 12% - לסיוע ושיקום ליישובים, ו־9% מהציבור תרמו לגופים אחרים.
בתוך כך, זרם יוזמות הסיוע של המגזר הפרטי נמשך. מפעל זוגלובק בשלומי, המוגדר כמפעל חירום, החל לייצר ארוחות ביתיות לחימום מהיר, במסגרת המותג מאדאם פרז, וסדרת מוצרי בשר בסגנון דיינר אמריקאי, המתאימים לכריכים חמים. את המוצרים ניתן להשיג ביאנגו דלי. את הבשרים בסגנון דיינר, הכולל בשר מפורק בבישול ארוך וסלופי ג'ו, ניתן להשיג בשופרסל. רונית ואלי זוגלובק: "החיילים יקבלו מדי יום מנות חמות מקו הייצור. אנחנו מוציאים תבשילים ביתיים, שמעניקים תחושה של בית ונחמה".
ואילו עובדי שופרסל נרתמים למען החקלאים. בהמשך לתוכנית הסיוע שגובשה בחברה, מאות עובדים סייעו בקטיף ירקות, כמו מלפפונים וכרובים, ופירות כמו רימונים ותפוזים, של חקלאים שנותרו ללא ידיים עובדות וסובלים ממחסור חמור בכוח אדם. בנוסף, אפליקציית משלוחה תציע במהלך נובמבר משלוחים ללא דמי משלוח. המדובר בהסכם שגובש בשיתוף עם 200 מסעדות ורשתות מזון מהיר.